Ben Affleck: Ο σταρ που κατάφερε να γίνει πιο δημοφιλής από τις ταινίες του

Ο ηθοποιός, ο οποίος μόλις κυκλοφόρησε την ταινία «Hypnotic», συνεχίζει να αντιμετωπίζει το παράδοξο να είναι ένας ενδιαφέρων σκηνοθέτης, ένας μέτριος ερμηνευτής και ένας απόλυτα συναρπαστικός σταρ των μέσων ενημέρωσης

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες η ζωή του Μπεν Άφλεκ βρίσκεται σε μια επανάληψη: έχει σχέση με μια γυναίκα που ονομάζεται Τζένιφερ, η ταινία του έχει αποτύχει, μια φωτογραφία του που έχει μια κακή μέρα γίνεται meme, κέρδισε ένα Όσκαρ (που δεν είναι για την υποκριτική) και παίζει σε μια ταινία με τον φίλο του, τον Ματ Ντέιμον. Κανένα από τα προαναφερθέντα δεν έχει συμβεί μόνο μία φορά και δεν αποκλείεται να μην ξανασυμβεί… 

Η καριέρα του 51χρονου Καλιφορνέζου καλύπτει ήδη τέσσερις δεκαετίες. Το μακρινό 1998, ονομάστηκε ο νέος Τομ Κρουζ, χάρη στην ταινία «Armageddon». Και, μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα, οι «Los Angeles Times» τον συμβούλευσαν να κάνει ένα διάλειμμα.

Η καριέρα δεν είναι και στα καλύτερά της, αν και η δημοτικότητά του παραμένει ανέπαφη. Για παράδειγμα, έχουμε ακούσει πολύ λιγότερα για την ταινία του «Hypnotic» που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ένα θρίλερ σε σκηνοθεσία Robert Rodríguez, παρά για έναν υποτιθέμενο καυγά που είχε μέσα σε ένα αυτοκίνητο με τη σύζυγό του, Jennifer Lopez.

Η ιστορία του Άφλεκ ήταν από την αρχή άτυπη. Θα μπορούσε να θεωρηθεί παιδί θαύμα, αφού την πρώτη φορά που τον είδαμε στην οθόνη ήταν μόλις επτά ετών. Ωστόσο, εκτός από τους πιο φανατικούς θαυμαστές του «Buffy the Vampire Slayer», κανείς δεν τον θυμάται πριν παίξει έναν νταή στο λύκειο στο «Dazed and Confused» (1993), μια κωμωδία, σε σκηνοθεσία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ. Στη συνέχεια έπαιξε έναν παρόμοιο ρόλο στο «Mallrats» (1995) του Kevin Smith.

Μετά την ερμηνεία του, το Χόλιγουντ -που πάντα ψάχνει για έναν νέο εμφανίσιμο άνδρα- ετοιμάζεται να τον «καταπιεί». Πριν κυκλοφορήσει το «Chasing Amy», καθόταν ήδη στο γραφείο του Μάικλ Μπέι και άκουγε το… μονοπάτι που θα έπρεπε να ακολουθήσει για να γίνει ήρωας δράσης.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo)

Όπως παραδέχτηκε η παραγωγός, Jennifer Klein, του το είπαν: «Θα πρέπει να πας στο γυμναστήριο, να μαυρίσεις, να κουρευτείς». Ο Μπέι είχε επίσης πρόβλημα με τα δόντια του Άφλεκ: «Έχει παιδικά δόντια. Εγώ έφτιαξα τα δόντια του Tom Cruise. Θα φτιάξουμε τα δόντια του». 

Κάθε τόσο, η βιομηχανία βάζει στο στόχαστρο έναν ηθοποιό και κάνει ό,τι κρίνει απαραίτητο για να ξεχωρίσει. Κάποιες φορές, αυτό καταλήγει καλά (Chris Pratt) και κάποιες φορές, είναι πραγματικά περίεργο (John Krasinski και Kumail Nanjiani). Αλλά στην ταινία «Armageddon» (1998), ο Άφλεκ στάθηκε με αξιοπρέπεια απέναντι στον Bruce Willis. 

Το σημαντικό είναι ότι η ταινία έφερε στο «ταμείο» 500 εκατ. δολάρια και όλοι παρατήρησαν πόσο όμορφος ήταν ο Άφλεκ με το πουκάμισο. Γεννήθηκε ένα αστέρι και, για να το ολοκληρώσει, ήταν και έξυπνος. Αυτός και ο παιδικός του φίλος, Ματ Ντέιμον, είχαν πουλήσει ένα σενάριο που δούλευαν για χρόνια, έναντι 600.000 δολαρίων. Το «Good Will Hunting», με εννέα υποψηφιότητες, ήταν η δεύτερη ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες από την Ακαδημία το 1997, αμέσως μετά τον «Τιτανικό».

Ο Άφλεκ από το να μην μπορεί να πληρώσει ενοίκιο έφτασε να κερδίζει 12 εκατ. δολάρια ανά ταινία. Έβγαινε με την Γκουίνεθ Πάλτροου και το περιοδικό «People» τον ψήφισε ως τον πιο σέξι άνδρα εν ζωή το 2002. Ο κόσμος ήταν στα πόδια του. Πώς εξηγείτε λοιπόν ότι, μόλις δύο χρόνια αργότερα, οι «Los Angeles Times» δημοσίευσαν ένα άρθρο στο οποίο έκαναν λόγο για «πτώση" του Άφλεκ;». Λοιπόν, η απάντηση βρίσκεται εδώ: Bennifer… 

Μετά τον χωρισμό του με την Πάλτροου, ο Άφλεκ άρχισε να βγαίνει με την Τζένιφερ Λόπεζ, την ηθοποιό, τραγουδίστρια, χορεύτρια, επιχειρηματία και ντίβα πλήρους απασχόλησης. Το ζευγάρι αποτύπωσε την ερωτική του ιστορία στο μουσικό βίντεο για το «Jenny from the Block», κάτι για το οποίο ο ηθοποιός θα μετάνιωνε χρόνια αργότερα. 

Ο Άφλεκ και η Λόπεζ αρραβωνιάστηκαν, αλλά ο γάμος αναβλήθηκε λόγω της «υπερβολικής προσοχής των μέσων ενημέρωσης». Η τραγουδίστρια δεν ήταν και πολύ χαρούμενη για την επίσκεψη του Άφλεκ σε ένα στριπτιτζάδικο… Αλλά το Χόλιγουντ δίνει πάντα μια δεύτερη (ή 10η) ευκαιρία σε έναν όμορφο άνδρα. Ο ρόλος του ως Τζορτζ Ριβς (ο πρώτος Σούπερμαν) στην ταινία «Hollywoodland» (2006) του χάρισε το βραβείο για τον καλύτερο ηθοποιό στο Φεστιβάλ Βενετίας. Στη συνέχεια επέλεξε μικρότερα έργα και μπήκε πίσω από την κάμερα για να αποδείξει ότι το Όσκαρ σεναρίου που του απονεμήθηκε δεν ήταν απλή τύχη. Τα «Gone Baby Gone» (2007) και «The Town» (2010) του απέφεραν τον σεβασμό των στούντιο, ενώ το «Argo» (2012) επιβεβαίωσε την ικανότητά του ως σκηνοθέτη: η ταινία κέρδισε τρία Όσκαρ σε σύνολο εννέα υποψηφιοτήτων. Ωστόσο, αν και ο Άφλεκ ήταν ένας από τους συν-νικητές για την καλύτερη ταινία, δεν πήρε υποψηφιότητα για καλύτερη σκηνοθεσία.

Η νέα του ζωή περιελάμβανε επίσης μια νέα σύντροφο - την Τζένιφερ Γκάρνερ - την οποία γνώριζε από τα γυρίσματα της ταινίας «Pearl Harbor». Το 2005, ο Victor Garber, ο πατέρας της Garner στην τηλεοπτική σειρά «Alias», τέλεσε το γάμο τους.

Αν και η νέα Bennifer δεν είχε -αρχικά- το ίδιο επίπεδο προβολής από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, σε σύγκριση με την εποχή που ο Άφλεκ ήταν μαζί με τη Λόπεζ, η σχέση είχε σίγουρα ένα περιπετειώδες τέλος. Μετά από μια δεκαετία και τρία παιδιά, το ζευγάρι χώρισε. Αν η πρώτη Τζένιφερ είχε πρόβλημα με ένα στριπτιζάδικο, η δεύτερη ασχολήθηκε με ένα άλλο κλισέ: τη νταντά.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo)

Το διαζύγιο συνέπεσε με τα γυρίσματα της ταινίας «Batman v Superman: Dawn of Justice» (2016). Ωστόσο, η επιλογή του Άφλεκ για τον ρόλο του Μπάτμαν δεν έτυχε καλής υποδοχής από τους θαυμαστές, οι οποίοι ξεκίνησαν ένα αίτημα Change.org για να εγκαταλείψει το έργο. Πάνω από 100.000 άνθρωποι υπέγραψαν.

Κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής συνέντευξης, ο ηθοποιός παραδέχτηκε ότι τα προβλήματα στον γάμο του επηρέασαν τη δουλειά και όχι μόνο… «Έλεγα, "δεν μπορώ να φύγω λόγω των παιδιών μου, αλλά δεν είμαι ευτυχισμένος, τι να κάνω;". Αυτό που έκανα ήταν να πιω ένα μπουκάλι ουίσκι και να αποκοιμηθώ στον καναπέ, κάτι που αποδείχθηκε ότι δεν ήταν η λύση».

Δεν ήταν η πρώτη φορά που του συνέβη αυτό. Το 2001 μπήκε στο κέντρο αποκατάστασης Promises στο Μαλιμπού για να λάβει θεραπεία για τον αλκοολισμό. Ο Άφλεκ δεν έκρυψε ποτέ τα προβλήματά του με την κατάθλιψη και τον εθισμό. Στην πραγματικότητα, είναι εδώ και καιρό εξοικειωμένος με αυτά. Ο πατέρας του ήταν αλκοολικός: τον έβλεπε να πίνει κάθε μέρα και θυμάται ότι ένιωσε ανακούφιση, όταν οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν 11 ετών.

Ενώ ο Άφλεκ αντιμετώπιζε τους δαίμονές του, την όχι και τόσο ενθουσιώδη υποδοχή του Μπάτμαν του, τον επικριτικό διαδικτυακό κόσμο και τον πολύ ελεύθερο χρόνο του, «χτυπήθηκε» από το meme «Sad Affleck». Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης για την προώθηση της ταινίας «Justice League» στο πλευρό του Henry Cavill, είχε μια περίεργη έκφραση για λίγα δευτερόλεπτα και αυτό ήταν ό,τι χρειαζόταν στα social media. Ένας YouTuber του έδωσε ως soundtrack το «The Sound of Silence» και το βίντεο έγινε viral.

Δεν ήταν ο πρώτος ηθοποιός που μετατράπηκε σε meme ή έστω σε σύμβολο θλίψης: αυτό είχε ήδη συμβεί με τον Keanu Reeves. Ωστόσο, αν ο Ριβς έγινε δεκτός με κάποια τρυφερότητα, στην περίπτωση του Άφλεκ υπήρχε πάντα ένα ίχνος γελοιοποίησης. 

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ηθοποιός έχει χρησιμοποιήσει την τρέλα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς όφελός του. Η εμφάνισή του στην ταινία «Gone Girl» (2014) του David Fincher σχολιάστηκε όχι για τις υποκριτικές του ικανότητες, αλλά για το μόριό του, το οποίο εμφανίστηκε τόσο σύντομα, που το «Vulture» δημοσίευσε έναν οδηγό εντοπισμού του στην οθόνη! 

Μια ανατροπή της πλοκής, αντάξια του «Gone Girl», ήταν αυτή που έφερε πίσω τον αυθεντικό Bennifer το 2021: Ο Μπεν Άφλεκ και η Τζένιφερ Λόπεζ συμφιλιώθηκαν και παντρεύτηκαν 17 χρόνια μετά τον χωρισμό τους. Και, για άλλη μια φορά, έγιναν το αγαπημένο θέμα των σκανδαλοθηρικών εφημερίδων, ενώ τροφοδότησαν μια πανδαισία από νέα memes. Το «Sad Affleck» έχει πλέον επισκιαστεί από το «Exhausted Affleck», λόγω της υποτιθέμενης αγριότητας της Λόπεζ. 

Αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν κάτι, ο Άφλεκ εξακολουθεί να έχει σημασία. Αλλά αν κρίνουμε από τα εισπρακτικά αποτελέσματα, φαίνεται ότι οι ταινίες του δεν έχουν σημασία. Το 2023, είναι πιο εύκολο να θυμάσαι το τελευταίο του meme, παρά τον τίτλο της τελευταίας του ταινίας. Λέγεται «Hypnotic», παρεμπιπτόντως. 

Πηγή: skai.gr