Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ έχει μιλήσει για τις πρώιμες εμπειρίες της με τον σεξισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός περιστατικού με τον Σίντνεϊ Τσάπλιν -συνέβαλε στη φοβία της για τη σκηνή- που την εμπόδισε να δίνει συναυλίες για 27 χρόνια, πριν από την κυκλοφορία των απομνημονευμάτων της.
Η τραγουδίστρια και ηθοποιός θυμήθηκε την τεταμένη σχέση της με τον γιο του Τσάρλι Τσάπλιν, όταν και οι δύο πρωταγωνίστησαν στο «Funny Girl», στο Μπρόντγουεϊ, τη δεκαετία του 1960.
«Δεν μου αρέσει καν να μιλάω γι' αυτό», δήλωσε η 81χρονη Στρέιζαντ στο BBC πριν από την κυκλοφορία του βιβλίου «My Name Is Barbra». «Πρόκειται απλώς για ένα άτομο που ήταν ερωτευμένο μαζί μου, - κάτι που ήταν ασυνήθιστο - και όταν του είπα, "Δεν θέλω να έχω σχέση μαζί σου", στράφηκε εναντίον μου με τέτοιο τρόπο που ήταν πολύ σκληρός.
Άρχισε να μουρμουρίζει, ενώ μιλούσα στη σκηνή. Τρομερές λέξεις. Καταραμένες λέξεις. Και δεν με κοίταζε πια στα μάτια. Και ξέρετε, όταν παίζεις θέατρο, είναι πολύ σημαντικό να κοιτάς τον άλλον και να αντιδράς σε αυτόν».
Η εμπειρία αυτή, είπε η σπουδαία ηθοποιός, την αναστάτωσε και συνέβαλε στο να εγκαταλείψει τις «ζωντανές» εμφανίσεις. Αλλά σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της, είπε ότι συνάντησε και άλλους άνδρες συνεργάτες που αποδείχθηκαν προβληματικοί.
Μεταξύ αυτών ήταν ο Walter Matthau, ο οποίος την ταπείνωσε στα γυρίσματα του «Hello, Dolly!» φωνάζοντας: «Έχω περισσότερο ταλέντο στις πορδές μου απ' ό,τι εσύ σε όλο σου το σώμα». Αλλά και ο Frank Pierson, ο οποίος διέσυρε δημόσια την ηθοποιό, αποκαλώντας την «φρικιό του ελέγχου, που απαιτούσε συνεχώς περισσότερα κοντινά πλάνα.
Το βιβλίο της Μπάρμπρα Στρέιζαντ απαριθμεί, επίσης, τους άνδρες που γοητεύτηκαν από αυτήν, όπως ο Omar Sharif, ο οποίος της έγραψε μακροσκελείς, παθιασμένες επιστολές, εκλιπαρώντας την να εγκαταλείψει τον σύζυγό της, ο βασιλιάς Κάρολος (τότε πρίγκιπας Κάρολος), ο οποίος την περιέγραψε ως «συγκλονιστικά ελκυστική» με «μεγάλο σεξαπίλ» και ο Marlon Brando, ο οποίος συστήθηκε φιλώντας το πίσω μέρος του λαιμού της, λέγοντας: «Δεν μπορείς να έχεις τέτοια πλάτη και να μην σε φιλούν».
Η Στρέιζαντ αναφέρθηκε επίσης σε προσβολές σχετικά με την εμφάνισή της στο ξεκίνημα της καριέρας της. «Ακόμη και μετά από τόσα χρόνια, εξακολουθώ να πληγώνομαι από τις προσβολές και δεν μπορώ να πιστέψω τους επαίνους», δήλωσε στο BBC.
Παρά τη σημαντική επιτυχία της, που περιλαμβάνει 150 εκατ. πωλήσεις δίσκων, εννέα Χρυσές Σφαίρες, τέσσερα Emmy και δύο Όσκαρ (για υποκριτική και σύνθεση τραγουδιών), η ίδια δήλωσε ότι αισθάνεται λίγη ευτυχία όταν κοιτάζει πίσω στη ζωή της.
«Θέλω να ζήσω τη ζωή», είπε. «Δεν έχω διασκεδάσει πολύ στη ζωή μου, για να σας πω την αλήθεια, και θέλω να διασκεδάσω περισσότερο».
Η Στρέιζαντ μίλησε για τον θάνατο του πατέρα της από εγκεφαλική αιμορραγία όταν εκείνη ήταν 15 μηνών, αφήνοντας την οικογένεια σε συνθήκες φτώχειας. Ο νέος σύζυγος της μητέρας της, ένας πωλητής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ήταν απόμακρος και σκληρός.
«Δεν τον θυμάμαι να μου μιλάει ποτέ ή να μου κάνει ερωτήσεις», είπε. «Δεν με είδε ποτέ αυτός, ούτε η μητέρα μου. Δεν έβλεπε το πάθος μου να θέλω να γίνω ηθοποιός. Με αποθάρρυνε».
Η Στρέιζαντ έφυγε από το σπίτι στα 16 της και έπιασε δουλειά ως υπάλληλος, ενώ δούλευε τα Σαββατοκύριακα ως ταξιθέτρια σε θέατρο, ώστε να παρακολουθεί τις τελευταίες παραστάσεις του Μπρόντγουεϊ.
«Πληρωνόμουν 4,50 δολάρια, νομίζω ότι ήταν, αλλά πάντα έκρυβα το πρόσωπό μου γιατί πίστευα ότι κάποια μέρα θα γινόμουν γνωστή», ανέφερε. «Δεν είναι αστείο; Δεν ήθελα οι άνθρωποι να με αναγνωρίσουν στην οθόνη και να ξέρουν ότι κάποτε τους έδειξα τις θέσεις τους».
Το όνειρό της να γίνει διάσημη άρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1960, όταν συμμετείχε σε έναν διαγωνισμό ταλέντων με έπαθλο 50 δολάρια και δείπνο. Εκείνο το βράδυ, αποκάλυψε, η φίλη του κωμικού Tiger Haynes της το είπε: «Κοριτσάκι μου, βλέπω παντού σημάδια δολαρίου πάνω σου».
Φυσικά, η ίδια κέρδισε στον διαγωνισμό και μετά από αυτό η πορεία της ήταν αξιοσημείωτη. Όμως, ο ρόλος της πραγματικής της διάκρισης ήταν στη διασκευή του «Funny Girl» στο Μπρόντγουεϊ και αργότερα στον κινηματογράφο, που χάρισε στη Στρέιζαντ το πρώτο της Όσκαρ. Το 1983, η Στρέιζαντ έκανε επίσης το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με την ταινία «Yentl», την πρώτη ταινία του Χόλιγουντ, όπου μια γυναίκα ήταν σεναριογράφος, παραγωγός, σκηνοθέτης και πρωταγωνίστρια.
Αν και τα απομνημονεύματά της προσπαθούν να διαλύσουν τον μύθο της ντίβας που την περιβάλλει, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ θυμήθηκε κάποιες τέτοιες στιγμές, όπως τότε που τηλεφώνησε στον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, Tim Cook, για να παραπονεθεί ότι το iPhone προφέρει λάθος το όνομά της.
Πηγή: skai.grΔιαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.