Κλείσιμο

Αποκαλυπτική έρευνα: Η μισή ημέρα εργασίας «φεύγει» σε ανούσια πράγματα

Η πανδημία έχει αλλάξει πολλά στην αγορά εργασίας, εκτός από ένα: τον χρόνο που ξοδεύουμε σε ανούσια πράγματα.

Σύμφωνα με την έρευνα από την εταιρεία Asana, η οποία φτιάχνει προγράμματα για επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι του λεγόμενου «λευκού κολλάρου» ξοδεύουν πάνω από τη μισή τους μέρα να «συντονίζουν πράγματα», όπως η αναζήτηση πληροφοριών, follow-up από προηγούμενες μέρες και να επικοινωνούν για τη δουλειά.

Παρόλο που υπάρχουν διαφορές ανά περιοχή – οι Γερμανοί ξοδεύουν πολύ λιγότερο χρόνο σε ανούσιες δουλειές σε σχέση με τους Αμερικανούς – τα αποτελέσματα είναι παρόμοια σε όλο τον χρόνο: Μόνο το ένα τρίτο της βάρδιάς μας κάνουμε πραγματικά αυτό για το οποίο μας προσέλαβαν – και αυτό δεν έχει αλλάξει από το 2019.

«Η ημέρα εργασίας έχει γίνει τόσο πολύπλοκη που ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο στη διαχείρισή της και σε άλλες προτεραιότητες, παρά στο να δουλεύουμε», σχολιάζει η Μελίσα Σουίφτ της Mercer. «Πάρα πολλά μίτινγκ γίνονται απλά για να γίνουν».

Όσον αφορά στα ευρήματα ανά χώρα, οι Γερμανοί ξοδεύουν περισσότερο χρόνο κάνοντας τη δουλειά τους σε σχέση με άλλες εθνικότητες, αλλά αφιερώνουν και λιγότερη ώρα στον στρατηγικό σχεδιασμό.

Οι εργαζόμενοι στην Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη ήταν καλύτεροι σε αυτό το τελευταίο κομμάτι, αφιερώνοντας 10% για τη στρατηγική, αλλά ήταν και τα δύο έθνη που ξόδεψαν τον περισσότερο χρόνο απλά συντονίζοντας και όχι δουλεύοντας.

Οι εταιρείες έχουν προσπαθήσει να βελτιωθούν στον τομέα αυτό, χωρίς ωστόσο μεγάλη πρόοδο. Ο αριθμός των μίτινγκ αυξήθηκε κατά 70% κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η παγκόσμια αυτή έρευνα έγινε σε πάνω από 10.600 εργαζόμενους στους τομείς της ανάλυσης δεδομένων, της γραφιστικής και άλλους.

Επιπλέον, ο χρόνος που αφιερώνεται στη στρατηγική ή στον σχεδιασμό μειώθηκε κατά 9% πέρσι σε σχέση με 13% το 2019. Αυτό συνέβη λόγω του γεγονότος ότι η εργασία δεν γινόταν δια ζώσης και ήταν δύσκολο να συναντηθούν ταυτόχρονα μέλη μιας «διασκορπισμένης» ομάδας.

Από την άλλη, μια άλλη αιτία για αυτό το αίτημα είναι ότι οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις είναι δύσκολες για πολλές εταιρείες εν μέσω της πανδημίας και του αντίκτυπού της στην εργασία.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg