Αύριο αναμένεται να κληθούν από τον εφέτη-ανακριτή που ορίστηκε οι 3 νεοι κατηγουρούμενοι για την τραγωδία στα Τέμπη, την ώρα που ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας μιλά για εγκλήματικές κινήσεις κατεγγέλλοντας νοσηρες νοοτροπίες που οδήγησαν στην απαξίωση του ΟΣΕ. Ο επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και οι δύο σταθμαρχες που όφειλαν να είναι παρόντες έως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Την ίδια ώρα, νέα ηχητικά ντοκουμέντα βλέπουν το φως της δημοσιότητας από τις επικοινωνίες που είχε ο μοιραίος σταθμάρχης τη νύχτα της τραγωδίας
Λίγο πριν φτάσει η επιβατική αμαξοστοιχία στη Λάρισα. Ο μηχανοδηγός, ο οποίος λίγα λεπτά μετά χάνει ακαριαία τη ζωή του, καλεί τον σταθμάρχη. Είναι η πρώτη φορά που τον ακούμε να μιλάει και να τον ενημερώνει ότι πλησιάζει, ο σταθμάρχης είναι απροετοίμαστος και ο μηχανοδογός τον ειρωνεύεται:
Μηχανοδηγός IC62:Λάρισα.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
Μηχανοδηγός IC 62: Καλησπέρα, 62 στο Μεζούρλο (σ.σ.: κοντά στην είσοδο της Λάρισας).
Σταθμάρχης Λάρισας: Παιδιά, περιμένετε μισό λεπτό λιγάκι να γυρίσουν τα κλειδιά και θα μπείτε μέσα.
Κλειδούχος: Βασίλη, λίγο, μισό λεπτάκι, λίγο, να πάω και στο 102 (σ.σ.: κλειδί).
Μηχανοδηγός 62: Ευτυχώς που περιμένατε να ᾽ρθουμε..
Στις 23.23 το πάντα τελειώνουν. Πενήντα επτά (57) άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και 4 λεπτά μετά το δυστύχημα ο σταθμάρχης ψάχνει ακόμα που είναι το μοιραίο τρένο και ο μηχανοδηγός.
23:27
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Παρακαλώ.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; (...) Δεν είναι καλό αυτό, να ξέρεις.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω, ναι, γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης, ότι κάτι πρόβλημα έχει εκεί και λέει ότι κάποιος πήρε, έχει εκτροχιασμένο...
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με παίρνει ο ρυθμιστής, κλείσε λίγο, Βασίλη.
Σταθμάρχης Λάρισας... ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ωx, Παναγιά μου. Περίμενε...
Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε. Αντε, πάρε.
Ένα λεπτό μετά στις 11 και 28 χτυπάει τηλέφωνο από την Πυροσβεστική. Ο σταθμάρχης δείχνει να ξαφνιάζεται για πρώτη φορά.
23:28
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Εχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.
Σταθμάρχης Λάρισας: Αμαάν!
Στις 23.33 η αστυνομία καλεί τον σταθμάρχη έχουν περάσει 10 λεπτά από το δυστύχημα και ακόμη επιμένει ότι δεν γνωρίζει τι έχει συμβεί.
23:33
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ: Ναι, από το 100. Μ' ακούτε;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι, σας ακούω.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ: Εχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω, δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω κι ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο απ' τα δύο, δεν ξέρω κι εγώ τίποτα. Ούτε μ' ενημέρωσαν..
Τα μεσάνυχτα το τηλέφωνο χτυπά και πάλι από την αστυνομία. Τον ενημερώνουν για τραυματίες αλλά εκείνος δείχνει να μην έχει έχει συναίσθηση της πραγματικότητας.
Βουρλιώτης για συμβάσεις ΟΣΕ: Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί
Σε βάθος 15ετίας προσδιόρισε τον έλεγχο για τις συμβάσεις του ΟΣΕ ο προιστάμενος της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) Χαρ. Βουρλιώτης.
Ο οικονομικός εισαγγελέας παρέστη σήμερα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Πανεπιστήμιο και στο περιθώριο αυτής απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ιστοσελίδας «Voria» ανέφερε πως οποιαδήποτε οικονομική ατασθαλία ή παρανομία που έγινε τα τελευταία 15 χρόνια στις συμβάσεις του ΟΣΕ θα εντοπιστεί ενώ ο έλεγχος θα αφορά δεκάδες πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης τόσο στον ΟΣΕ όσο και σε επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό.
«Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», σημείωσε ο κ. Βουρλιώτης.
Εντολή Ντογιάκου σε διοίκηση ΟΣΕ: Να σταλούν άμεσα όλοι οι φάκελοι για θανατηφόρα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετίας
Την αποστολή όλων των φακέλων για θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία σε όλο το δίκτυο, ζήτησε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος από τον σημερινό διοικητή του ΟΣΕ.
Όπως αναφέρεται στην έγγραφη εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, που έγιναν, πόσα θύματα είχαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.
Η αποστολή των φακέλων, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από τον κ. Ντογιάκο, προκειμένου να ελεγχθεί, αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν ήταν οι πραγματικές, η μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά η καταδικάστηκαν, υπήρχαν και άλλοι, στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες οφείλουν τώρα να επαναξιολογηθούν.
Ηδη, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει ζητήσει και μελετά το φάκελο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το 2017 με τέσσερις νεκρούς για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του τραγικού δυστυχήματος.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.