Ο Δήμος Ήλιδας θρηνεί έναν δικό του άνθρωπο που δυστυχώς βρίσκεται στη μεγάλη λίστα των αγνοουμένων της εθνικής τραγωδίας με τις δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη που σκόρπισαν τον θάνατο σε δεκάδες νέους συμπολίτες μας.
Ο άτυχος άντρας από την Αμαλιάδα, εργαζόταν ως μηχανοδηγός στην εταιρεία Hellenic Train και τα τελευταία χρόνια ζούσε στη Θεσσαλονίκη.
Ο κόσμος της Αμαλιάδας πάγωσε στο άκουσμα της τραγικής είδησης για τον 59χρονο ενός ανθρώπου εργατικού και με τεράστια εμπειρία ως μηχανοδηγός. Ένας εξαίρετος οικογενειάρχης, πατέρας τριών κοριτσιών, ξεκίνησε από τον ΟΣΕ στον νομό μας και έφυγε μετά από χρόνια λόγω της κατάστασης που δημιουργήθηκε σε αυτόν, βρίσκοντας θέση στο δυναμικό της Hellenic Train, μετακομίζοντας τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη.
Συγκλονίζει η κόρη
Το δικό τους αποχαιρετιστήριο μήνυμα αφήνουν γνωστοί και φίλοι στον τοίχο του άτυχου άνδρα στο Facebook, μην μπορώντας να πιστέψουν την τραγωδία των Τεμπών.
Άνθρωποι που είχαν ζήσει μαζί του στιγμές, άνθρωποι με τους οποίους είχε συχνή επαφή, «λυγίζουν» στην ιδέα της πιθανής απώλειας του φίλου τους.
Το μήνυμα ωστόσο που σπαράζει καρδιές είναι αυτό της κόρης, όπου με δυο μονάχα λέξεις λέει το δικό της αντίο στον αγαπημένο της πατέρα. «Μπαμπάκα μου» ήταν η ανάρτησή της στον τοίχο του 59χρονου, ένα μήνυμα που δείχνει τον πόνο ψυχής από την πιθανή απώλειά του.
«Καλό ταξίδι Γιώργο»
Το δικό τους μήνυμα προς τον αγνοούμενο μηχανοδηγό στέλνουν και οι άνθρωποι του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων, που ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους: «25/3/2016. Εκδρομή του ΣΦΣ Πύργος- Καλαμάτα – Κυπαρισσία. Μηχανοδηγός ο άτυχος Γιώργος Κουτσούμπας. Καλό ταξίδι Γιώργο».
Η σχέση του με την Αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας
Ένας άνθρωπος δεμένος στενά με την οικογένεια του αγνοούμενου Γιώργου είναι και η Β΄ Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας Ανδριανή – Νταϊάνα Βαρνάβα, η οποία συνδέεται με δεσμούς κουμπαριάς μιας και η μικρή της κόρη έχει βαφτιστεί από τον Αμαλιαδαίο μηχανοδηγό.
«Δεν έχουν βρει ακόμα κανένα ίχνος του»
Στιγμές αγωνίας ζει και η ίδια από τη στιγμή που έγινε το δυστύχημα και έγινε γνωστό πως ο κουμπάρος της βρισκόταν σε ένα από τα δύο τρένα. Με ένα τηλέφωνο στο χέρι, προσπαθεί συνεχώς να πληροφορηθεί από την οικογένειά του ως προς οποιοδήποτε νεότερο στοιχείο υπάρχει. «Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω μέχρι στιγμής, δεν έχουν βρει ακόμα κανένα ίχνος του. Ήταν μηχανοδηγός και βρισκόταν στο πρώτο βαγόνι.
Είναι μέσα στη λίστα με τους αγνοούμενους, η μεγάλη του κόρη έχει δώσει DNA και θα προσπαθήσουν μέσω αυτού να διασταυρώσουν ότι στοιχεία βρουν στα συντρίμμια προκειμένου να ξέρουν αν είναι νεκρός ή αγνοούμενος. Ωστόσο, δε δίνουν πολλές ελπίδες να είναι ζωντανός», δήλωσε συγκεκριμένα.
Δεν ξεχνούσε την Αμαλιάδα…
Ακολούθως, η κ. Βαρνάβα μίλησε για τη ζωή του στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια με την οικογένειά του και τα συνεχή δρομολόγιά του από Θεσσαλονίκη σε Αμαλιάδα.
«Είχε μεταβεί στην Θεσσαλονίκη όταν έκλεισαν τα τρένα σε εμάς και από εκεί θα έβγαινε στη σύνταξη. Η κόρη του η μικρή θα έδινε πανελλήνιες και ήθελε να είναι μαζί της μέχρι να τελειώσει τη σχολή της και μετά θα κατέβαινε κάτω. Έμενε κοντά στο 4ο Δημοτικό στην Αμαλιάδα και ερχόταν πολύ συχνά.
Οι δύο του κόρες σπούδαζαν στην Θεσσαλονίκη, είχαν τελειώσει τη σχολή τους και είχαν κατέβει κάτω, με τον ίδιο να περιμένει την είσοδο της μικρής του κόρης στη σχολή, να τελειώσει και να επιστρέψουν πίσω. Ουσιαστικά πηγαινοερχόταν Θεσσαλονίκη – Αμαλιάδα κάθε δύο εβδομάδες»
«Τα συστήματα θα έπρεπε να είναι αυτοματοποιημένα»
Μεταξύ άλλων, η αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου έκανε λόγο για την αγωνιστικότητά του μιας και είχε καταφέρει να ξεπεράσει πολλά προβλήματα υγείας όλο αυτό το διάστημα, ενώ εκτιμά πως τέτοιες ενέργειες είναι εγκληματικές.
Συγκεκριμένα υποστήριξε: «Ο άνθρωπος είχε προβλήματα υγείας στο παρελθόν και είχε καταφέρει να τα ξεπεράσει. Είχε κάνει αγώνα για να αδυνατίσει και να είναι υγιής. Είναι αυτό που λένε ότι «όποιου του μέλλει να πνιγεί, ποτέ του δεν πεθαίνει». Ήταν άνθρωπος καλός, έξω καρδιά και είναι κρίμα να χάνονται τέτοιοι άνθρωποι. Ήταν αγωνιστής έχοντας ξεπεράσει όλα τα προβλήματα του παρελθόντος και πιθανότατα έχασε τη ζωή του σε αυτό το δυστύχημα, από λάθη ανθρώπινα που στην εποχή που ζούμε είναι ανεπίτρεπτα και χαρακτηρίζονται ως εγκληματικές ενέργειες. Αυτά τα συστήματα θα έπρεπε να είναι αυτοματοποιημένα».
«Μακάρι να γινόταν ένα θαύμα και να ανατρέπονταν όλα»
Κλείνοντας, θέλησε να στείλει το δικό της μήνυμα προς την οικογένεια του μηχανοδηγού και ευχήθηκε να γινόταν ένα θαύμα και όλα να ανατρέπονταν για όλες τις οικογένειες.
«Συλλυπητήρια στην οικογένειά του. Να αποδοθεί δικαιοσύνη! Είναι κρίμα να χάνονται τέτοιοι άνθρωποι. Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία και μακάρι να γινόταν ένα θαύμα και να ανατρέπονταν όλα, όχι μόνο για αυτόν αλλά και για όλους τους άλλους αγνοούμενους. Είναι τόσο τραγικό το γεγονός, που δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουμε την οδύνη που περνάνε όλες οι οικογένειες αυτή την ώρα», κατέληξε.
«Πονάμε για τον συνάδελφο μας…»
Ένας έμπειρος μηχανοδηγός, που είχε επί πολλά χρόνια, υπηρετήσει στον τόπο που καταγόταν και μεγάλωσε, είναι ο αγνοούμενος, Γιώργος Κουτσούμπας, από την Αμαλιάδα, που τη μοιραία νύχτα της περασμένης Τρίτης, βρισκόταν στην επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη και στο ύψος των Τεμπών, συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία που είχε κατεύθυνση προς Αθήνα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πολύνεκρο δυστύχημα από το 1968 που έχει γνωρίσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, με τον Σταθμάρχη της Λάρισας να φέρεται να αποδέχεται το λάθος του.
Σε δηλώσεις του στην εφ. Πατρίς, ο επί 27 χρόνια Σταθμάρχης Πύργου, Σάκης Γιαννόπουλος, κάνει λόγο για ένα τραγικό λάθος, το οποίο θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν στην Ελλάδα του 2023 λειτουργούσε «τηλεδιοίκηση» ειδικά στο κομμάτι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου η κυκλοφορία είναι μεγάλη.
Το πιο τρομακτικό δυστύχημα
Όπως αποκάλυψε ο κ. Γιαννόπουλος, πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει συμβεί στη χώρα. «Κάτι τόσο μεγάλο δεν έχει ξαναγίνει, παρά μόνο το 1968 στο Δερβένι με 32-38 νεκρούς, δεν θυμάμαι ακριβώς. Και το 1972 επίσης μια μετωπική σύγκρουση. Αυτό που έγινε χθες ήταν το πιο τρομακτικό», ανέφερε ο κ. Γιαννόπουλος.
«Γιατί μιλάμε για το 2023 πλέον», συνέχισε «Δεν μιλάμε για το 1968, για το 1972 που οι συνθήκες ήταν διαφορετικές, η τεχνολογία ήταν πολύ πιο πίσω. Στον ΟΣΕ από το 2000 έπρεπε να υπάρχει τηλεδιοίκηση. Στο κομμάτι Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκεί που είναι το μεγάλο βάρος της κυκλοφορίας, εκεί που υπάρχουν εκατοντάδες συρμοί καθημερινά, χιλιάδες κόσμου μεταφέρεται, χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρονται και όμως δεν έχουν κάνει τηλεδιοίκηση. Άρα το ανθρώπινο λάθος δεν έχουν βρει τον τρόπο για να το αποφύγουν».
«Μην γίνει το λάθος, γιατί δεν υπάρχει συγγνώμη μετά»
«Αυτό ήταν το θέμα το δικό μας όλα αυτά τα χρόνια», τόνισε ο κ. Γιαννόπουλος. «Μην γίνει λάθος. Γιατί μετά δεν υπάρχει συγγνώμη. Υπάρχει καταστροφή. Δυστυχώς αντί να κοιτάξουν να φτιάξουν τον σιδηρόδρομο όπως είναι σε όλο τον κόσμο, εδώ κοίταξαν να τον ξεπουλήσουν, να τον ιδιωτικοποιήσουν», σημείωσε.
«Ένας εξαιρετικός άνθρωπος»
Για τον αγνοούμενο συνάδελφό του, Γιώργο Κουτσούμπα, ο κ. Γιαννόπουλος, τόνισε ότι: «Ήμασταν εδώ μαζί όλα αυτά τα 27 χρόνια που ήμουν σταθμάρχης ήμασταν εδώ παρέα, έκανε τα δρομολόγια Πύργος – Αθήνα, τα τοπικά δρομολόγια. Ένα παιδί εξαιρετικό, ένας άνθρωπος ήσυχος, οικογενειάρχης, είχε δημιουργήσει μια πάρα πολύ καλή οικογένεια, έχω μιλήσει με δεκάδες συναδέλφους από το πρωί στο τηλέφωνο που μάθαμε το συμβάν και όλοι πονάμε πραγματικά. Ήταν έμπειρος μηχανοδηγός, πολύ καλός υπάλληλος, τυπικός, συνεπής, άνθρωπος χαρούμενος και το μόνο που ακουγόταν στην παρέα ήταν το γέλιο του».
«Σωρεία ανθρώπινων λαθών»
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας των Μηχανικών Σιδηροδρόμων, Χρήστος Οικονόμου, μίλησε στην εφ. Πατρίς, για το τραγικό δυστύχημα, αποκαλύπτοντας ότι «εδώ έχει γίνει σωρεία ανθρώπινων λαθών και όχι ενός ανθρώπινου λάθους, με παρελκόμενα λάθη ή βλάβες και στα ηλεκτρονικά συστήματα».
«Έκαναν πρακτική»
Μάλιστα, ανέφερε ότι ο αγνοούμενος μηχανοδηγός, το μοιραίο βράδυ βρισκόταν, σύμφωνα με την μέχρι τώρα πληροφόρηση, στον θάλαμο μηχανοδήγησης έχοντας μαζί του, ακόμα τέσσερις νέους μηχανοδηγούς οι οποίοι έκαναν την πρακτική τους εξάσκηση.
«Ο μηχανοδηγός από την Ηλεία, με τον οποίο έχω συνεργαστεί πάρα πολλά χρόνια όσο ήταν στον Νομό εκείνη την ώρα βρισκόταν στον θάλαμο μηχανοδήγησης από όσο γνωρίζω και είχε μαζί του ακόμα τέσσερις νέους συναδέλφους μηχανοδηγούς που έκαναν πρακτική άσκηση. Ήταν ένας έμπειρος μηχανοδηγός, υπεύθυνος στην δουλειά του, με χιούμορ. Ήταν η κακιά στιγμή, δεν μου αρέσει να την λέω αυτή τη λέξη», επεσήμανε ο κ. Οικονόμου.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.