Κλείσιμο

Σκέψεις για τη νέα σχολική χρονιά

Του Ελευθέριου Γείτονα,  Γενικού Διευθυντή Εκπαιδευτηρίων Γείτονα  

Το πρώτο κουδούνι χτύπησε και όλοι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί, είναι πανέτοιμοι να ξεκινήσουν αυτό το όμορφο εκπαιδευτικό ταξίδι για μια ακόμα χρονιά.
Η έναρξη όμως της σχολικής χρονιάς συνοδεύεται από χαρά για τους μαθητές που ξαναβρίσκονται όλοι μαζί μετά το καλοκαίρι, από άγχος αποχωρισμού με τους γονείς τους, αλλά και με μεγάλο αίσθημα ευθύνης για τους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι οπλισμένοι με υπομονή και αντοχή στα μέγιστα, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες πρακτικές της Παιδαγωγικής Επιστήμης, να στηρίζουν τα παιδιά σε κάθε τους βήμα και να είναι δίπλα τους για να καταφέρουν να ανοίξουν τα «φτερά» τους και να κατακτήσουν τον κόσμο προσφέροντας τους, όλα τα εφόδια που χρειάζονται.

Ο κ. Ελευθέριος Γείτονας, Γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, στις σκέψεις του για τη νέα σχολικά χρονιά μας αναλύει το καίριο ερώτημα που τον «βασάνιζε» στην αρχή της εκπαιδευτικής του διαδρομής, το πόσο σημαντική είναι η καινοτομία και η δημιουργικότητα αλλά και η ανταλλαγή απόψεων ενώ τονίζει ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν κάποιον εκπαιδευτικό ταλαντούχο.

Eleutherios Geitonas

Αναλυτικά ο κ. Γείτονας αναφέρει ότι «Στην αρχή της εκπαιδευτικής μου διαδρομής με βασάνιζε πάντα ένα καίριο ερώτημα:  «Ο δάσκαλος πρέπει να είναι φορτωμένος με γνώσεις και με πτυχιακούς τίτλους ή άνθρωπος με Α κεφαλαίο;».  ΄Ετσι μπήκα σε μια βασανιστική και γόνιμη διαδικασία στην οποία κυριαρχούσε ένα θεμελιώδες ερώτημα. 

Πώς αντιλαμβάνομαι και ορίζω εγώ τον εαυτό μου και πως οι άλλοι αντιλαμβάνονται εμένα. Η διαδικασία αυτή ανέβαζε οπωσδήποτε τον δείκτη αυτογνωσίας μου και μου χάριζε λυτρωτικές μεθόδους για να αρέσω ισορροπημένα στους άλλους και σε μένα. Οι ώρες που περνά σήμερα η χώρα μας και ολόκληρος ο κόσμος είναι πάρα πολύ δύσκολες.     

Γι’ αυτό  θα  προχωρήσω στην προβολή των λόγων που υπαγορεύουν τα σημεία των καιρών για την αλλαγή κριτηρίων τις ποιοτικής αξιολόγησης. Κι αρχίζω με την καινοτομία και τη δημιουργικότητα.  Το καλύτερο μέσο για την καινοτομία και δημιουργικότητα είναι η αξιοποίηση του χρόνου, η συνεργασία μεταξύ μας, η ανταλλαγή απόψεων και η μετάγγιση ιδεών. 

Πρέπει να οικοδομήσουμε μια  κοινωνία ,όπου η ανθρωπιά θα βασιλεύει και ο καθημερινός κάματος θα μεταλλάσσεται σε προσωπική ευχαρίστηση και αίσθηση προσφοράς. 

Ταλαντούχος είναι ο εκπαιδευτικός ο οποίος έχει εγκαταστήσει και επικυρώσει μέσα του μεθόδους συνεργασίας και τρόπους ανάλυσης των διαφωνιών για να βρεθεί ο δείκτης επαλληλίας σε περίπτωση διαφορετικών απόψεων. 

Κανένας δεν μπορεί μόνος του. Αυτό μας το μαθαίνει και η ζωή. Χρειάζεται να έχουμε βαθιά γνώση αυτού που καλούμαστε να κάνουμε, όταν οι ίδιοι είμαστε αποφασισμένοι  να προσφέρουμε.

Με τη συνεργασία μας και τη βαθιά πίστη, ότι μπορούμε να υπηρετήσουμε την καινοτομία και τη δημιουργικότητα , θα μπορέσουμε να αναδείξουμε το δείκτη ευφυϊας, των μαθητών μας.  

Η προοπτική των εθνικών μας και ευρωπαϊκών ονείρων μπορεί να οικοδομηθεί μόνο με την ποιότητα των εκπαιδευτικών ως ανθρώπων.  

Κι αυτή η ποιότητά μας στηρίζεται στην ευαισθησία, τις δεξιότητες και την  καθημερινή,  διαμορφωτική και βελτιωτική αξιολόγηση. 

Όταν με ορθολογισμό ανταποκρινόμαστε στα σύγχρονα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης, θα φτάσουμε στα υψηλότερα σημεία της ακαδημαϊκής ελευθερίας. ΄Ετσι θα αναδειχθούμε σ ‘ ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό κέντρο, με πανευρωπαϊκή και παγκόσμια εμβέλεια.

Πιστεύω ότι από τα βάθη της ύπαρξης όλων των εκπαιδευτικών αναβλύζει μια αγωνιώδης και σεμνή δέηση : Να υφάνουμε όλοι μαζί τον ιστό και το περιβάλλον στοχασμού και οραματισμού για το σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαιδευτικών, που θα μας λυτρώσουν και θα μας αναδείξουν στην πρωτοπορία της εκπαίδευσης. 
Να σχεδιάσουμε προγράμματα με αύρα καινοτομίας και άρωμα αριστείας. Έτσι θα οικοδομηθεί ο πύργος της καινοτομίας, το λιμάνι που με ασφάλεια θα αγκυροβολούν τα δικά μας όνειρα και οι δικές μας παιδαγωγικές φιλοδοξίες. 

Στην ψυχή και το λογισμό όλων των εκπαιδευτικών υπάρχει ένα ατελείωτο κοίτασμα κατάλευκου μαρμάρου. 

Ας λατομεύσουμε τους κατάλληλους όγκους και ας επιχειρήσουμε με τη δασκαλίστικη σμίλη μας, να σμιλεύσουμε έναν Ερμή, μια Αφροδίτη, έναν

Μαραθωνοδρόμο. Έτσι θα μπορέσει η τελειότητα και το κάλλος του εκπαιδευτικού μας συστήματος να φτάσει στα πέρατα της Ευρώπης και να κάνει γνωστή την προσφορά μας. 

Μέσα σ’ αυτή τη γαστέρα θα εκκολαφθεί η ωραιότητα της ανθρώπινης ψυχής και θα αναδειχθεί το Παιδαγωγικό μας Ιδεώδες. 

Η μη ανανέωση και πολύ περισσότερο η λήθη των παιδαγωγικών αξιών θα ήταν πραγματικά ολέθρια. 

Η καινοτόμος παιδαγωγική πνοή, όταν πυρωθεί από την μοναδική μας συλλογικότητα και συνεργασία θα περιφρουρήσει την εκπαιδευτική μας ακτινοβολία και ως φάρος τηλαυγής θα φωτίζει τους γονείς να μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους. 

Μιλήστε λοιπόν μεταξύ σας,  στοχαστείτε,  ανταλλάξτε ιδέες, σχεδιάστε προγράμματα. 

Ενώστε τις σκέψεις σας, ποτίστε τα όνειρά σας με τη δροσιά των ονείρων και των στοχασμών των συνεργατών σας, όχι μόνο του κλάδου σας, αλλά όλων των επιστημονικών πεδίων. 

Προσωπικά δεν θέλω να γίνουμε επαίτες. Λαμπαδηφόροι και καινοτόμοι θέλω να γίνουμε. Να λουζόμαστε στο φως της εκπαιδευτικής καινοτομίας, της αξιοκρατίας και της ακαδημαϊκής διάκρισης. 

Έτσι μόνο θα καμαρώνουμε γι’ αυτό που είμαστε και θα γευόμαστε την αμβροσία και το νέκταρ όχι των Ολύμπιων θεών, αλλά των απλών ανθρώπων που ξέρουν να μετατρέπουν το σωματικό και πνευματικό μόχθο σε υπέρτατο αγαθό, το οποίο διανέμεται σε όλους τους ανθρώπους, που συμμετέχουν στη διαδικασία της προσφοράς και της δημιουργίας. 

Εύχομαι να σπέρνουμε και να θερίζουμε καρπούς».
 

Πηγή: skai.gr