Tου Αντώνη Κρητικού
Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές. Η αξία των πωλήσεων του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3 δις ευρώ. Σε συνέχεια λοιπόν της ανοδικής πορείας του 2022 ξεκίνησε και το 2023, με τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων να είναι οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη αγοραστικής κίνησης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού.
''Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Η εκπτωτική αγορά δεν επηρεάστηκε από την «οικονομική κόπωση» των εορτών, ενώ φαίνεται πως ο στόχος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο επιτεύχθηκε'' τονίζει ο Βασίλης Κορκίδης πρόεδρος του ΕΒΕΠ. Η ανοδική πορεία των πωλήσεων λιανικής του 2022 με επιπλέον 7 δις ευρώ και ετήσια αύξηση στα επίπεδα του 12%, φθάνοντας τον κύκλο εργασιών του 2022 στα 62 δις ευρώ, συνεχίζεται και το 2023, αφού ο τζίρος του φετινού διμήνου, Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται να έχει ξεπεράσει κατά τουλάχιστον 5% τα 5,5 δις ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2019.
Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως λόγω του ήπιου χειμώνα μειώθηκαν οι πωλήσεις στα «βαριά» και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών.
Τέλος τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%. Άρα αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.