Μετρό Θεσσαλονίκης: «Τρέχουν» οι εργασίες κατασκευής του πολύπαθου Σταθμού Βενιζέλου

O συγκεκριμένος σταθμός θα είναι σε λειτουργική ετοιμότητα τέλος του 2023 και το μετρό, στη βασική γραμμή, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία τέλος του 2023.

Η πορεία των εργασιών κατασκευής του πολύπαθου Σταθμού Βενιζέλου, του Μετρό Θεσσαλονίκης, διαψεύδει τις Κασσάνδρες που επιμένουν να αμφισβητούν τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις ότι ο συγκεκριμένος σταθμός θα είναι σε λειτουργική ετοιμότητα τέλος του 2023 και ότι το μετρό, στη βασική γραμμή, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία τέλος του 2023.

Τα καλά νέα, που πληροφορήθηκε από έγκυρη πηγή το GRTimes.gr, είναι, ότι στην παρούσα φάση προχωράει η κατασκευή της πλάκας στο Επίπεδο -2, δηλαδή του επιπέδου στο οποίο θα βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων. Δηλαδή, σε λιγότερο από 20 ημέρες από την αποχώρηση των συνεργείων της Αρχαιολογίας, έγινε η εκσκαφή από το Επίπεδο 0, στο -2 και έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή της πλάκας.

Να σημειωθεί, ότι στο Επίπεδο -1 θα επανατοποθετηθούν τα αρχαία που προσωρινά αποσπάσθηκαν από το σκάμμα του σταθμού. Στο Επίπεδο -3 θα βρίσκονται τα συστήματα η/μ του σταθμού και, στο Επίπεδο -4, θα είναι οι αποβάθρες.

Από τη στιγμή, τέλος Ιουλίου, που ολοκληρώθηκε η αρχαιολογική έρευνα στο σκάμμα του κυρίως σταθμού ( συνεχίζονται οι έρευνες στις περιοχές της βόρειας αλλά και της νότιας πρόσβασης), οι κατασκευαστικές εργασίες «τρέχουν με χίλια». Η εκσκαφή στο Επίπεδο -2 άρχισε με το μπήκε ο Αύγουστος και στη φάση αυτή, τοποθετείται σιδηρός οπλισμός για να γίνει η σκυροδέτηση. Με αυτούς τους ρυθμούς εργασιών, το Επίπεδο -2 θα είναι έτοιμο, θα έχει πέσει η πλάκα,  τέλος Αυγούστου ή αρχές Σεπτεμβρίου και, οπωσδήποτε, πριν τη ΔΕΘ και την έλευση Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη.

Σημειωτέον ότι μαζί με την κατασκευή της πλάκας, τοποθετούνται και οι σιδηρές αναμονές για την κατασκευή των τοιχίων.

Η κατασκευή του σταθμού θα έχει ολοκληρωθεί ως τον Απρίλιο του 2023 και θα συνεχίζονται οι εργασίες στις δύο προσβάσεις. Σε τούτη τη φάση, η αρχαιολογική έρευνα, συνεχίζεται στις δύο προσβάσεις, με τα συνεργεία να εργάζονται σε δύο βάρδιες.  Η αρχαιολογική έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί, στη Νότια Πρόσβαση, τον Οκτώβριο του 2022 , οπότε η κατασκευή της θα έχει περαιωθεί ως την άνοιξη του 2023. Στη Βόρεια Πρόσβαση, η αρχαιολογική εκσκαφή θα ολοκληρωθεί ως τον Ιανουάριο του 2023 και η κατασκευή ως τα μέσα της χρονιάς.

Σε ό,τι αφορά ειδικά στην αρχαιολογική έρευνα, πρέπει να σημειωθεί ότι οι σχετικές εργασίες που αφορούσαν και στην προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και τη μεταφορά τους,  εκτελέσθηκαν με υπερταχείς ρυθμούς καθώς είχαν ξαναρχίσει τον περασμένο Αύγουστο και ολοκληρώθηκαν, στο τμήμα του σταθμού, μόλις μέσα σε 12 μήνες.

Για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Μετρό στο τέλος του 2023, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του κελύφους και του Επιπέδου-4, όπως και να έχουν γίνει, για 7-8 μήνες, τα προβλεπόμενα δοκιμαστικά δρομολόγια με τους συρμούς, ώστε να μπορούν τα τραίνα να κινούνται από το ανατολικό άκρο και τη Νέα Ελβετία, μέχρι το Σιδηροδρομικό Σταθμό και το αντίστροφο. Επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στο Σταθμό Βενιζέλου, θα αρχίσει αφού περαιωθούν τα αρχιτεκτονικά.

Στόχος της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι, ως το Μάρτιο- Απρίλιο του 2023, να έχει τελειώσει η κατασκευή του Σταθμού, να έχουν τοποθετηθεί τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ώστε να αρχίσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Στο μεταξύ, έχουν ουσιαστικά τελειώσει οι εργασίες της σιδηροδρομικής επιδομής πριν δύο εβδομάδες και στην Επέκταση Καλαμαριάς, ενώ εδώ και ένα χρόνο περίπου γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια με τους συρμούς που έχουν παραληφθεί και σταβλίζονται στο αμαξοστάσιο.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την Αττικό Μετρό Α.Ε. και επανειλημμένες διαβεβαιώσεις από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Επέκταση Καλαμαριάς θα τεθεί σε λειτουργία, έξι μήνες μετά τη Βασική Γραμμή του Μετρό, δηλαδή μέσα στο καλοκαίρι του 2024.
 

Πηγή: grtimes.gr