Κλείσιμο

Κορωνοϊός: Σε πλήρη ετοιμότητα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διακομιδή ασθενών

Η πίεση που δέχεται το εθνικό σύστημα υγείας σε όλα τα επίπεδα λόγω της πανδημίας και η επιβαρυμένη επιδημιολογική εικόνα στη Βόρεια Ελλάδα έχουν φέρει στο προσκήνιο τις εναλλακτικές που διαθέτει η χώρα ως προς τη διαχείριση των νοσηλευόμενων κρουσμάτων του κορωνοϊού. Χθες πραγματοποιήθηκε η πρώτη αεροδιακομιδή ασθενών από τη Δράμα στην Αθήνα με μεταγωγικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας. Η αεροδιακομιδή αποτελεί μεν την ταχύτερη λύση σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης μεταφοράς ασθενών, ωστόσο σίγουρα δεν αποτελεί τη μοναδική ούτε την οικονομικότερη εναλλακτική.

Ο εφιάλτης της αύξησης των κρουσμάτων έγινε χθες πραγματικότητα, καθώς οι τρεις ασθενείς που μεταφέρθηκαν στην Αθήνα δεν μπορούσαν να φιλοξενηθούν σε ΜΕΘ της Βόρειας Ελλάδας όπου όλα τα κρεβάτια ήταν πλήρη. Το χθεσινό περιστατικό αφορούσε τρεις ασθενείς, ωστόσο η χώρα προετοιμάζεται για το χειρότερο δυνατό σενάριο, την περίπτωση δηλαδή που απαιτείται νοσηλεία περισσότερων ασθενών σε ΜΕΘ.

Μία από τις εναλλακτικές, η οποία θεωρείται και ιδιαιτέρως αποτελεσματική, είναι η μεταφορά ασθενών που πάσχουν από COVID-19 με τρένο από τα βόρεια της χώρας στην πρωτεύουσα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ήδη προετοιμασμένη για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα σε περίπτωση που απευθυνθεί σχετικό αίτημα από το υπ. Υγείας. Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη εγκαταστήσει τέσσερα βαγόνια της στον τερματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι διαθέσιμα εάν και εφόσον ζητηθεί η διακομιδή ασθενών από τη Θεσσαλονίκη σε νοσοκομεία της Αθήνας.  

Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο συρμός που βρίσκεται στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης, σε σημείο που θα μπορεί να γίνει ευκολότερα και με ασφάλεια η μεταφορά των ασθενών, αποτελείται από τέσσερα βαγόνια τύπου πούλμαν, ένα βαγόνι-κυλικείο και ένα βαγόνι-κουπέ. Σε περίπτωση που ζητηθεί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μετατρέψει τα βαγόνια από επιβατικά σε μεταφοράς ασθενών, μια διεργασία που, όπως σημειώνουν πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη, καθώς δεν υπάρχει σχετικό αίτημα από το υπ. Υγείας. Οι ασθενείς θα τοποθετηθούν στα, χωρητικότητας 80 επιβατών, βαγόνια, αφού αφαιρεθούν τα καθίσματα. Η μετατροπή των βαγονιών από επιβατικά σε μεταφοράς ασθενών θα επιτρέψει τη μεταφορά περίπου 30 έως 40 φορείων με ασθενείς, σε αντίθεση με τους τρεις ασθενείς που μπορούν να μεταφερθούν με τα C130 της Π.Α. 

Πληροφορίες από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρουν ότι εάν τα συγκεκριμένα βαγόνια επιστρατευθούν, θα μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται απλή νοσηλεία και όχι διασωληνωμένους, καθώς δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πρόβλεψη για τέτοιου είδους διαμόρφωση των βαγονιών. Σημειώνεται ότι η μετατροπή των βαγονιών με τρόπο που να μπορούν να υποστηρίξουν διασωληνωμένους ασθενείς απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο προετοιμασίας, ενώ και το κόστος είναι υψηλό. Ωστόσο σημειώνεται ότι διακομιδή ασθενών με τρένο επιτρέπει τη μεταφορά μεγαλύτερου αριθμού νοσούντων σε σχέση με τα τρία άτομα που μπορούν να μεταφερθούν μέσω αεροδιακομιδής, ενώ το κόστος της σιδηροδρομικής μεταφοράς είναι σημαντικά μικρότερο από το αντίστοιχο της αεροπορικής.