Κλείσιμο

Δυστύχημα στα Τέμπη: Δύο φορές το ίδιο λάθος έκανε ο 59χρονος σταθμάρχης τη μοιραία ημέρα

Ο 59χρονος σταθμάρχης είχε στείλει σε λάθος γραμμή μία ώρα πριν το δυστύχημα προαστιακό της Λάρισας - Είχε μόλις 16 ώρες υπηρεσία ως βασικός σταθμάρχης στη Λάρισα - Επεκτείνεται η εισαγγελική έρευνα για τα αίτια - Απολογείται την Κυριακή στις 11 το πρωί ο σταθμάρχης

Διπλό λάθος φαίνεται πως είχε κάνει ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας την μοιραία ημέρα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη.

Καθώς περνάνε οι μέρες, πληθαίνουν τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα  για τα όσα συνέβησαν εκείνη την ημέρα όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Σύμφωνα με νέες πληροφορίες ο 59χρονος σταθμάρχης μόλις μία ώρα πριν το τραγικό δυστύχημα με το Intercity 62 και την εμπορική αμαξοστοιχία είχε στείλει τον προαστιακό της Λάρισας προς λάθος κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, όταν ο προαστιακός γεμάτος με επιβάτες έφτασε στο σημείο Ψαλίδι- Παλιοφάρσαλο ο σταθμάρχης άλλαξε το κλειδί με αποτέλεσμα το τρένο να πάει σε λάθος γραμμή. Ωστόσο, ο μηχανοδηγός του προαστιακού καταλαβαίνει το λάθος του σταθμάρχη με αποτέλεσμα να του ζητήσει να κάνει όπισθεν το τρένο και να συνεχίσει την πορεία του στη γραμμή που βρισκόταν. Το ίδιο λάθος όμως δεν αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του Intercity 62.

«Και οι δύο έκαναν λάθος αυτή τη στιγμή. Ο ένας, ο σταθμάρχης ασυνείδητα είχε το τρένο ενώ περίμενε το εμπορικό πάνω στη γραμμή καθόδου, ο δε μηχανοδηγός δεν έκανε την προβλεπόμενη από τον κανονισμό εκφώνηση: Η αμαξοστοιχία 62 από Λάρισα μπαίνει στην γραμμή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο» επισημαίνει μιλώντας στο ΣΚΑΪ ο πρώην σταθμάρχης Βόλου,  Γ. Αποστολέρης.

Εντοπίστηκε το «μάυρο κουτί»

Την ίδια στιγμή, οι έρευνες στο σημείο της σύγκρουσης συνεχίζονται με τις Αρχές να έχουν εντοπίσει το «μαύρο κουτί» χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό αν πρόκειται γι αυτό της επιβατική αμαξοστοιχίας ή της εμπορικής. 

Το «μαύρο κουτί» αναμένεται να δώσει περισσότερα στοιχεία για τα αίτια που οδήγησαν στην μοιραία σύγκρουση όπως στοιχεία για την ταχύτητα του τρένου, για το αν χρησιμοποιήθηκαν τα φρένα και πότε, αν χρησιμοποιήθηκε το έκτακτο φρένο αλλά και για την μηχανολογική κατάσταση των βαγονιών και της μηχανής.

Επέκταση της εισαγγελικής έρευνας

Παράλληλα, οι εισαγγελικές και δικαστικές αρχές διερευνούν με εισαγγελική εντολή, τις ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα καθώς δεν μένουν μόνο στις ευθύνες του σταθμάρχη αλλά και σε όσων τον τοποθέτησαν στην νευραλγική αυτή θέση, του βασικού σταθμάρχη στη Λάρισα χωρίς ο 59χρονος να έχει την απαιτούμενη εμπειρία. 

Ο 59χρονος είχε μόλις 16 ημέρες υπηρεσία ως βασικός σταθμάρχης, ωστόσο τοποθετήθηκε στην συγκεκριμένη θέση για ένα ολόκληρο τριήμερο, ενώ μάλιστα η κίνηση των αμαξοστοιχιών λόγω του τριημέρου ήταν πολύ μεγάλη.

Αύριο στις 11 η απολογία του σταθμάρχη

Νέα προθεσμία να απολογηθεί, αύριο Κυριακή στις 11 το πρωί, ζήτησε και έλαβε ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες. Σε βάρος του έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, αλλά και για διατάραξη συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη, υπάρχουν και νέα στοιχεία στην υπόθεση που θα πρέπει να μελετηθούν πριν την απολογία του 59χρονου. 

Πηγή: skai.gr