Αυτός είναι ο νέος ανελκυστήρας της Ακρόπολης - Σε 32 δευτερόλεπτα η ανάβαση (pics)

Η άνοδος στην Ακρόπολη για χιλιάδες συμπολίτες μας ήταν σχεδόν αδύνατη, καθώς ήδη από τις αρχές του 2018, το παλιό αναβατόριο που ήταν ένας εργοταξιακός ανυψωτικός μηχανισμός που εγκαταστάθηκε με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είχε φτάσει στα όριά του. Από την άνοιξη του 2019 σχεδόν δεν λειτουργούσε, ενώ τα προβλήματα εντάθηκαν το καλοκαίρι καθώς ΑμεΑ από όλο τον κόσμο έφταναν στο μνημείο και δεν μπορούσαν να ανέβουν.

Υπογραμμίζεται δε ότι ο ίδιος ανελκυστήρας δεν υπάρχει σε άλλο μνημείο, η κατασκευή του ήταν ένα δύσκολο τεχνικό έργο και είναι ο μοναδικός παγκοσμίως που η μεταβλητή γωνία πλησιάζει την ορθή. Το Υπουργείο Πολιτισμού έδωσε τις αναγκαίες προδιαγραφές για την κατασκευή του ανελκυστήρα βάσει της τοπογραφίας της περιοχής και των γεωτεχνικών δεδομένων. Έχει χωρητικότητα 1300 κιλά ωφέλιμο φορτίο ήτοι 2 αμαξίδια με 2 συνοδούς ή 1 φορείου ασθενοφόρου με 1 συνοδό.

Εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση απευθείας από το επίπεδο του δρόμου και την ασφαλή ανάβαση/κατάβαση των χρηστών προς και από τον Ιερό Βράχο της Αθήνας, την Ακρόπολη. Είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα εξελιγμένος συνδυάζοντας την ταχύτητα και την ασφάλεια μετακίνησης καθώς επίσης και δικλείδες ασφαλείας κατά τη λειτουργία του σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή άλλου απρόβλεπτου προβλήματος.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία ο χρόνος που απαιτείται για την ανάβαση και την κατάβαση του ανελκυστήρα ορίζεται στα 32 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, με το παλιό αναβατόριο για να φτάσει ο χρήστης από το επίπεδο του δρόμου (περιπάτου) έως το μνημείο της Ακρόπολης, έπρεπε να ανέβει στο επίπεδο του σημερινού μηχανοστασίου από εξωτερική κλίμακα κάνοντας χρήση αναβατορίου με κάθισμα κι έπειτα να χρησιμοποιήσει το παλιό αναβατόριο, η τεχνολογία του οποίου υστερούσε σε δυνατότητα ασφαλούς ανάπτυξης ταχύτητας ανάβασης.

Νέες διαδρομές ΑμΕΑ

Οι νέες διαδρομές ΑμΕΑ στον βράχο της Ακρόπολης είναι δύο κι έχουν στόχο να καταστήσουν δυνατή την περιήγηση των ΑμεΑ στα μνημεία του αρχαιολογικού χώρου, αφού φτάσουν με τον ανελκυστήρα. Οι διαδρομές αντικατέστησαν τις παλαιές τσιμεντένιες -στην δεκαετία 1960 χρονολογούνται οι πρώτες, οι οποίες επισκευάζονταν συνεχώς έως και το 2010. Είναι συνολικής επιφάνειας 2500 τ.μ., πλάτους 4μ. και μήκους 500μ ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου.

Οι διαμορφώσεις, ακολουθούν τα αρχαιολογικά δεδομένα, αποκαθιστώντας τις αρχαίες χαράξεις της οδού των Παναθηναίων. Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών αναδεικνύει για πρώτη φορά σε όλο το εύρος της, την οδό των Παναθηναίων.

Οι νέες διαδρομές θα συνδέουν τον ανελκυστήρα με την οδό Παναθηναίων μέχρι την περιοχή του παλαιού αρχαιολογικού μουσείου, το έργο αποκατάστασης του οποίου ξεκινά από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εντός των επομένων εβδομάδων με χρηματοδότηση από το τρέχον ΕΣΠΑ. Συνεπώς, οι διαδρομές εκτείνονται μπροστά από τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα και φθάνουν μέχρι την Νότια Κλιτύ.

Κατά την αξιολόγηση δοκιμαστικών εφαρμογών υλικών επί τόπου από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, ορισμένα υλικά απορρίφθηκαν λόγω αντοχής και άλλα λόγω εμφάνισης. Επιλέχθηκε ως αισθητικά αποδεκτό το αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα με περιεκτικότητα σε τσιμέντο 12%. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τεχνητός λίθος, αντίστοιχος με αυτόν που χρησιμοποιείται επί των μνημείων στις αναστηλωτικές εργασίες.

 

 

Πηγή: skai.gr