Αυτοκινητόδρομος Ε65: Μεγάλο αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο - Το ιστορικό (infogr)

Μεγάλο αναπτυξιακό έργο και περιβαλλοντικό έργο πνοής αποτελεί ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος όταν ολοκληρωθεί θα αποτελέσει μέρος της ευρύτερης διασύνδεσης της Ελλάδας με την Ευρώπη, ενώ στη χώρα μας θα αποτελέσει «συνδετικό κρίκο» με άλλους αυτοκινητοδρόμους και οδικούς άξονες. 

Η σύμβαση για την κατασκευή του Βορείου τμήματος του οδικού άξονα Ε65 υπεγράφη στο υπουργείο Υποδομών και  Μεταφορών, και αποτελεί τμήμα του μεγάλου αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας που υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 


Το κόστος του Νότιου τμήματος είναι 300 εκατ. € και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Το Βόρειο τμήμα του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χλμ έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. €, διάρκεια κατασκευής 3 χρόνια με διατομή 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ. 

Με τη νέα σύμβαση, αλλά και τις υπόλοιπες προς υπογραφή συμβάσεις που αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SKAI.gr (@skaigr)

«Το έργο  ξεμπλόκαρε με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού ο οποίος εξασφάλισε από κοινοτικούς πόρους και τα χρήματα» υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής 

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποσχέθηκε να παραδοθεί στην ώρα του με την άριστη ποιότητα που συνοδεύουν τα έργα της εταιρείας του.


Η κατασκευή του Βόρειου τμήματος του Ε65 θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους Ελληνικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με τον ΠΑΘΕ και θα επιτρέψει τη βέλτιστη χρήση υπαρχουσών δυνατοτήτων αυτοκινητοδρόμων. Το έργο επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένος της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη. 

Η σημασία του έργου, ιδιαίτερα σε σχέση με την ανάπτυξη  στην Δυτική Μακεδονία ενισχύεται περαιτέρω, αν ληφθεί υπόψη και η μεταλιγνιτική εποχή (σχετιζόμενη με την ώθηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για Ευρωπαϊκό ουδέτερο-κλίμα έως το 2050) το οποίο θα επηρεάσει αρνητικά την υπόψη περιοχή, η οποία είναι κατεξοχήν λιγνιτική-εξορυκτική. Σε αυτό το πλαίσιο η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας της Δυτικής Μακεδονίας με την Μητροπολιτική  Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα – θα ενισχύσει την ανάπτυξη, εξορθολογισμό, εκσυγχρονισμό και διαφοροποίηση των οικονομικών κύκλων των εταιριών που βρίσκονται στην περιοχή και θα ενθαρρύνει νέες εταιρείες να εγκατασταθούν μειώνοντας τις επιπτώσεις της ανεργίας στην περιοχή.  


Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ,  που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ο Ε65 ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης, σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χλμ, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017.


Β. ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ Ε 65

Σήμερα κατασκευάζεται το Νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) μήκους 32 χλμ, το οποίο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου, ενώ τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. 
 



Γ. ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ Ε 65

Στοιχεία του Έργου

Θα κατασκευασθούν:

•    Δύο (2) σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ
•    Δύο (2) σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση
•    Τριάντα μία (31) γέφυρες/ άνω διαβάσεις
•    Έξι (6) κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία) ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων 
•    Δύο (2) κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ)
•    Ένα (1) Μετωπικό Σταθμό διοδίων (Οξύνεια) και τρεις (3) πλευρικοί σταθμοί
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

 

 

 

 

Wiki  

Πηγή: skai.gr