Ξεκίνησε λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι η απολογία του σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος βρίσκεται στο γραφείο της ανακρίτριας από τις 9 το πρωί της Κυριακής.
Ωστόσο, η απολογία του δεν είχε ξεκινήσει με αίτημα της ανακριτρίας λόγω τεχνικού ζητήματος.
Προσερχόμενος το πρωί ο συνήγορος υπεράσπισης κ. Παντζαρτζίδης δήλωσε: «Δεν μπορώ να πάρω άλλη αναβολή, θέλω να τελειώνει αυτό το θέμα για να σταματήσουν και οι παραφιλολογίες».
Ο 59χρονος που είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, φέρεται να είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση και σύμφωνα με πληροφορίες είπε σε όσους τον είδαν «κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».
Ο σταθμάρχης ήταν να απολογηθεί χθες, αλλά ο συνήγορός του πήρε προθεσμία αφού όπως υποστήριξε «υπήρξαν νέα στοιχεία».
Καθώς περνούν οι μέρες, πληθαίνουν τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα για τα όσα συνέβησαν εκείνη την ημέρα.
Δύο λάθη την ίδια μέρα
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες ο 59χρονος σταθμάρχης μόλις μία ώρα πριν από το τραγικό δυστύχημα με το Intercity 62 και την εμπορική αμαξοστοιχία είχε στείλει τον προαστιακό της Λάρισας προς λάθος κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, όταν ο προαστιακός γεμάτος με επιβάτες έφτασε στο σημείο Ψαλίδι- Παλιοφάρσαλο, ο σταθμάρχης άλλαξε το κλειδί με αποτέλεσμα το τρένο να πάει σε λάθος γραμμή.
Ωστόσο, ο μηχανοδηγός του προαστιακού κατάλαβε το λάθος του σταθμάρχη με αποτέλεσμα να του ζητήσει να κάνει όπισθεν το τρένο και να συνεχίσει την πορεία του στη γραμμή που βρισκόταν.
Το ίδιο λάθος όμως δεν αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του Intercity 62.
Εντοπίστηκε το «μαύρο κουτί»
Την ίδια στιγμή, οι έρευνες στο σημείο της σύγκρουσης συνεχίζονται με τις Αρχές να έχουν εντοπίσει το «μαύρο κουτί» χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό αν πρόκειται γι αυτό της επιβατική αμαξοστοιχίας ή της εμπορικής.
Το «μαύρο κουτί» αναμένεται να δώσει περισσότερα στοιχεία για τα αίτια που οδήγησαν στην μοιραία σύγκρουση όπως στοιχεία για την ταχύτητα του τρένου, για το αν χρησιμοποιήθηκαν τα φρένα και πότε, αν χρησιμοποιήθηκε το έκτακτο φρένο αλλά και για την μηχανολογική κατάσταση των βαγονιών και της μηχανής.
Η πρώτη ανακοίνωση της Hellenic Train
Την πρώτη αναλυτική ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα εξέδωσε σήμερα Σάββατο η Hellenic Train, δηλώνοντας πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.
Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:
«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.
Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.
Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.
Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.
Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.
Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.
Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές» .
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.