Για «αναπτυξιακή ταφόπλακα» έκανε λόγο ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Δευτέρα συγκαλείται σύσκεψη των τεσσάρων Περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδας.. «Η απόφαση της κυβέρνησης και της Εγνατία Οδός ΑΕ είναι απαράδεκτη και πρέπει άμεσα να διορθωθεί. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη αποτελεί αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά για τη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο κ. Τζιτζικώστας.
«Η λειτουργία 18 μετωπικών και 20 πλευρικών διοδίων είναι αντιαναπτυξιακή, καθώς οι επιπτώσεις της στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία θα είναι δραματικές. Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονές της αποτελούν τη βασική δίοδο για τις εξαγωγές μας, οι οποίες θα επιβαρυνθούν σημαντικά. Επίσης, επιβαρύνονται οικονομικά όλες οι εγχώριες δραστηριότητες μεταφορών και μετακινήσεων και συνεπώς τα οικονομικά των νοικοκυριών, που ήδη βιώνουν τις ανυπέρβλητες συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης» προσθέτει.
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις και στον τουρισμό, με δεδομένο ότι στην Κεντρική Μακεδονία ο οδικός τουρισμός (που εξυπηρετείται κυρίως μέσω της Εγνατίας Οδού) είναι βασική πηγή εισοδήματος, αφού η Περιφέρειά μας είναι σταθερά ο πρώτος προορισμός πανελλαδικά για τους επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες.
«Η απόφαση της Κυβέρνησης κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση και την καλώ να την επανεξετάσει. Υποθηκεύει την ανάπτυξη και το μέλλον όλης της Βόρειας Ελλάδας, ολόκληρης της χώρας» προσθέτει ο Απόστολος Τζιτζικώστας.
Αναπτυξιακή ταφόπλακα τα 38 διόδια στην Εγνατία Οδό που αποτελεί μεταφορικό, τουριστικό κ εξαγωγικό μοχλό για τη χώραhttps://t.co/EW7K24lzDs pic.twitter.com/8RajB3HKtN
— Απ. Τζιτζικώστας (@tzitzikostas) 7 Ιουνίου 2017
«Ούτε κουνούπι δεν θα περνάει από την Εγνατία με 38 σταθμούς διοδίων που έβαλε η κυβέρνηση» δήλωσε την Πέμπτη στον ΣΚΑΪ ο πρώην υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
Διευκρίνισε ότι όλα αυτά τα υπερβολικά διόδια μπήκαν για να γίνει η Εγνατία πιο ελκυστική στους υποψηφίους επενδυτές που ενδιαφέρονται για την εκμετάλλευση του δρόμου προκειμένου να εισπραχτούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ που έχουν προβλεφθεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, το ποσό αυτό εισπράττεται σήμερα από τα οχτώ μετωπικά διόδια που ήδη λειτουργούν στην Εγνατία Οδό.
Τηλεφωνική επικοινωνία είχαν, το βράδυ της Τετάρτης ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης με τη δήμαρχο Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Kavala Portal η κ. Τσανάκα, «ο κ. Σπίρτζης προσπάθησε να εξηγήσει ότι προτεραιότητα του ιδίου και της κυβέρνησης είναι η λειτουργία των αναλογικών διοδίων, αλλά συμπλήρωσε ότι από τη στιγμή που οι θεσμοί έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στην κυβέρνηση και απαιτούν την εγκατάσταση σταθμών διοδίων μέχρις ότου λειτουργήσουν τα αναλογικά. Σε ερώτημά μου για το τι θα γίνουν οι μετωπικοί σταθμοί αν και εφόσον λειτουργήσουν τα αναλογικά διόδια, ο υπουργός Μεταφορών απάντησε ότι...θα μετατραπούν σε σταθμούς παρακολούθησης των αναλογικών διοδίων!
Εγώ, από τη μεριά μου, συνέχισε η δήμαρχος, επισήμαν ότι η απόφαση για την εγκατάσταση των επιπλέον μετωπικών σταθμών διοδίων είχε ληφθεί από το 2000 -επί Κώστα Λαλιώτη- αλλά εκείνα τα χρόνια ο κόμβος της Καβάλας βρισκόταν μεταξύ Χρυσούπολης και Βανιάνου, και επέμεινα ότι δεν γίνεται να εγκατασταθεί ο σταθμός διοδίων στο 476ο χιλιόμετρο.
«Θα τα φτιάξουμε τώρα, αλλά θα ξηλωθούν μόλις μπει το αναλογικό σύστημα» δήλωσε από την πλευρά του στον ΣΚΑΪ την Τετάρτη ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μορφίδης. «Θα ήμουν μαζί τους» δήλωσε πάντως ο βουλευτή Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτηση αν οι πολίτες της Καβάλας έφτιαχναν ένα κίνημα «Δεν πληρώνω» ενάντια στα νέα διόδια.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.