Ρεπορταζ: Άννα Μαρούλη
Δημόσια καταγραυγή έχει προκαλέσει η καμπάνια κατά των αμβλώσεων που διαφημίζεται στις αποβάθρες του Μετρό.
Το πρωί της Δευτέρας, επιβάτες του Μετρό που πήγαν να πάρουν τους συρμούς για τις μετακινήσεις τους αντίκρισαν δεκάδες αφίσες της πρωτοβουλίας «Αφήστε με να ζήσω» που γράφουν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή»
Στο κάτω μέρος της αφίσας, αναγράφεται: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Οι αφίσες έχουν αναρτηθεί σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό με τους επιβάτες να ανεβάζουν σχετικές φωτογραφίες και να αντιδρούν έντονα στα Social Media.
Το skaigr επικοινώνησε με τους αρμόδιους και οι κύκλοι του ΣΤΑΣΥ δηλώνουν πως «Ανεξαρτητα αν συμφωνει ή διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης η ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να την απαγορεύσει παρά μόνο αν αυτή προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η συγκεκριμένη καμπάνια «Άσε με να ζήσω», κρίθηκε ότι δεν προκαλεί καθώς δεν έχει και άμεση αναφορά στις αμβλώσεις»
Ποιος πλήρωσε την διαφήμιση
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η καμπάνια είναι πληρωμένη από τον Κοινωφελή Φιλανθρωπικό Σύλλογο «Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων».
Παρόμοια περιστατικά στο παρελθόν
Παράλληλα, οι κύκλοι ΣΤΑΣΥ σημείωσαν πως αντίστοιχες αντιδράσεις υπήρξαν στο παρελθόν, τόσο με αφίσες του Pride όσο και με τις αφίσες του κινήματος των Vegan. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις κρίθηκε ότι δεν προκαλούν. Γι' αυτό και παρέμειναν στα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών.
Ενδεικτικές αντιδράσεις των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η Αττικό Μετρό μας φέρνει τον Μεσαίωνα. Η καμπάνια αυτή είναι βγαλμένη από τις πιο σκοτεινές εποχές της ιστορίας και απειλεί ευθέως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματος. pic.twitter.com/XhAtXWJqId
— Antilian Kotzai (@AntilianKotzai) January 13, 2020
Όταν πρωί Δευτέρας βλέπεις διαφημίσεις στο μετρό ενάντια στις εκτρώσεις. pic.twitter.com/e1YXqU0YMO
— Σπύρος Μερκούρης (@MarkissiosK) January 13, 2020
Αντιδράσεις υπήρξαν και από εκπροσώπους κομμάτων
Ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς τονίζει πως είναι απαράδεχτη αυτή την ενέργεια ενώ ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής Παύλος Χρηστίδης αναφέρει μεταξύ άλλων "Τι κάνει η Διοίκηση του Μετρό;".
Μετά την «ημέρα του Αγέννητου παιδιού» και το πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας κατά των αμβλώσεων, τώρα & μέσα στο μετρό κάνουν την εμφάνιση τους προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα. Απαράδεκτο. pic.twitter.com/bGxuknR5S7
— Νίκος Παππάς (@nikospappas16) January 13, 2020
Αναφερόμενος στο θέμα ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος γράφει στο Twitter: «Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο».
Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
— Γιάννης Μυλόπουλος (@MylopYannis) January 13, 2020
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.