Η συμφωνία θα αποφέρει 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία, και πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα έως σήμερα. Το εν λόγω ποσό θα καταβληθεί το φθινόπωρο του 2016, δηλαδή όταν θα γίνει η μεταβίβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων στους ιδιώτες επενδυτές.
Παράλληλα, κάθε χρόνο η Fraport και οι έλληνες συνεργάτες της θα καταβάλουν στο κράτος τίμημα 22,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα προσαρμόζεται σε ετήσια βάση.
Oι ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα ήταν και είναι πάντοτε σημαντικές για την γερμανική κυβέρνηση, τόνισε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών Φριντερίκε Φον Τισενχάουζεν, ερωτηθείσα για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις που εκφράζονται στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης ελληνικών αεροδρομίων, η κ. Φον Τισενχάουζεν απέφυγε να τοποθετηθεί, λέγοντας ότι είναι υπόθεση των θεσμών να αξιολογήσουν την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων συνολικά.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ομίλου Κοπελούζου, η ελληνο-γερμανική κοινοπραξία προτίθεται να επενδύσει συνολικά 330 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών στα 14 αεροδρόμια μέχρι το 2020.
Θα ακολουθήσουν επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αερολιμένων, το μέγεθος των οποίων θα είναι ανάλογο με την επιβατική κίνηση. Σημειώνεται πως το 2014 τα 14 παραχωρούμενα αεροδρόμια περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ το 2015 οι επισκέπτες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια.
Τρία από τα αεροδρόμια που παραχωρούνται βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα, στη Θεσσαλονίκη, το Άκτιο και την Καβάλα. Τα υπόλοιπα 11 βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου και της Ζακύνθου.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.