Κλείσιμο

Σούπερ μάρκετ: Εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 150%

Της Γωγώς Κατσέλη 

Νέους δρόμους άνοιξε στα εγχώρια ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ η κρίση του κορωνοϊού εκτινάσσοντας αφενός τις πωλήσεις τους και αφετέρου εδραιώνοντας νέες καταναλωτικές συνήθειες.Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε κατά 150% στο πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα με τις πωλήσεις τους να αγγίζουν τα 56,3 εκατ. ευρώ και να ξεπερνούν κατά 21% τις πωλήσεις που κατέγραψαν πέρυσι καθ'όλη τη διάρκεια του 2019, οι οποίες ανήλθαν στα 46,6 εκατ. ευρώ. 

Μάλιστα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η εκρηκτική αύξηση του κύκλου εργασιών των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ συνεχίστηκε και την περίοδο μετά την καραντίνα. Ενδεικτικά, τον Ιούνιο αναπτύχθηκαν κατά 170% συγκριτικά με τον αντίθστοιχο περυσινό μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης τους είναι εξαπλάσιος από αυτόν που καταγράφεται στις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020).

Σε επίπεδο ηλεκτρονικού  «καλαθιού» το πρώτο εξάμηνο του 2020, παρουσίασε αύξηση τόσο σε τεμάχια (+5 τεμάχια) όσο και σε αξία (+9 ευρώ). 

Ειδικότερα, τους μήνες της καραντίνας, Μάρτιο και Απρίλιο, από τα 51 συνολικά τεμάχια που περιείχε το μέσο καλάθι, τα 40 ήταν τρόφιμα, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 10 τεμαχίων συγκριτικά με το μέσο καλάθι του 2019.

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία τον πρώτο μήνα της καραντίνας, σε σχέση με το Μάρτιο του 2019, εμφάνισε, όπως αναμενόταν, η κατηγορία χαρτικά και είδη καθαρισμού με αύξηση 407%, ακολούθησαν τα καλλυντικά και τα είδη περιποίησης με 397%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 372%, τα συσκευασμένα τρόφιμα με 348%, τα φρέσκα τρόφιμα με 340%, τα προϊόντα αρτοποιίας με 299%, τα ποτά και αναψυκτικά με άνοδο 159%  και τα προϊόντα περιποίησης για παιδιά με 83%.

Όσον αφορά στις συσκευές που επέλεξαν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και τα κινητά είχαν αξιοσημείωτη και σταθερή αύξηση το 2019, η καραντίνα και η εργασία από το σπίτι ώθησαν στην πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους κυρίως από desktop και laptops από τα οποία ακόμα και μετά την άρση της καραντίνας δόθηκαν το 68,4% των συνολικών παραγγελιών.

Στο μεταξύ, ο κορονοϊός φαίνεται να επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, αυξημένες κατά 8% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Αντίθετα, τον Απρίλιο του 2020, οι παραγγελίες που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google μειώθηκαν κατά 40% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο, καθώς οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη, είτε επειδή αντιμετώπιζαν προβλήματα διαθεσιμότητας προϊόντων, είτε για να κατευνάσουν τον τεράστιο φόρτο παραγγελιών που δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά λόγω έλλειψης υποδομών.

Πάντως, η τάση των ηλεκτρονικών αγορών φαίνεται να εδραιώνεται, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 43% των νοικοκυριών θα διατηρήσει τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων κυμαίνεται περίπου στο 6%-7%, ενώ μέχρι τώρα δεν ξεπερνούσε το 1%,  όταν σε ΗΠΑ και Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό βρίσκεται ήδη στο 5%. 

Πηγή: skai.gr