Το φιλόδοξο πρόγραμμα κατασκευής ενός αγωγού «πράσινου» υδρογόνου ανάμεσα στη Βαρκελώνη και τη Μασσαλία, του H2Med, που ανακοινώθηκε επισήμως σήμερα Παρασκευή στο Αλικάντε της Ισπανίας, θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2030 και θα κοστίσει περίπου 2,5 δισεκ. ευρώ, ανακοίνωσαν οι ηγέτες της Γαλλίας και της Ισπανίας.
Το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να έχει «ολοκληρωθεί έως το 2030», δήλωσε ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν στο τέλος συνεδρίασης με τους πρωθυπουργούς της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα.
El #H2MED será el primer gran corredor de hidrógeno de la UE, una infraestructura para garantizar el suministro energético de la Unión.
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) December 9, 2022
Gracias, @vonderleyen, por tu compromiso, y a mis colegas @EmmanuelMacron y @antoniocostapm, por vuestro trabajo para el impulso del proyecto. pic.twitter.com/6P2ooAYe4q
Από την πλευρά του, ο Σάντσεθ δήλωσε πως το κόστος κατασκευής του H2Med αναμένεται «να πλησιάσει τα 2,5 δισεκ. ευρώ». Ο αγωγός αυτός θα μεταφέρει το 2030 περίπου δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως, διευκρίνισε επίσης. «Το H2MED θα είναι ο πρώτος μεγάλος διάδρομος υδρογόνου στην ΕΕ, μια υποδομή που εγγυάται τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ένωσης» τόνισε ο Πέδρο Σάντσεθ.
Το σχέδιο αυτό θα υποβληθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να μπορέσει να επωφεληθεί του καθεστώτος του «προγράμματος κοινής ωφελείας» και κατά συνέπεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, πρόσθεσε ο Μακρόν.
#H2Med can help us build the first European hydrogen backbone.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) December 9, 2022
A further step towards a broader Green Hydrogen Partnership across the Southern Mediterranean.
The Iberian Peninsula is becoming a major European energy gateway to the world & 🇪🇺 will be part of this success story. https://t.co/nKirKizpes pic.twitter.com/0tq35pAdm6
Παρούσα στη συνάντηση των ηγετών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν «χαιρέτισε θερμά» τη συμφωνία αυτή μεταξύ των τριών χωρών, η οποία «βαίνει προς την ορθή κατεύθυνση».
Ο υποβρύχιος αγωγός αναμένεται ότι θα επιτρέψει να διοχετευθεί το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο -επειδή παράγεται με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια- από την Ιβηρική χερσόνησο, η οποία φιλοδοξεί να γίνει ένας «πρωταθλητής» αυτής της ενέργειας του μέλλοντος, προς τη Γαλλία και το βορρά της ΕΕ.
Ο πρόεδρος της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα υπογράμμισε το γεγονός ότι ο νέος αγωγός H2Med θα χρησιμεύει για να διοχετεύεται αποκλειστικά «πράσινο υδρογόνο». Πρόσθεσε πως το ανανεώσιμο καύσιμο που θα παράγεται στην Ιβηρική χερσόνησο θα είναι «ιδιαίτερα ανταγωνιστικό».
Hydrogen is a game-changer for Europe.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) December 9, 2022
And we want to maintain our trailblazers position as we build a global market for hydrogen.
That's why I warmly welcome today's agreement between 🇫🇷 🇪🇸 🇵🇹 on H2Med ↓#REPowerEU https://t.co/dR5aEsDW4g
«Το H2Med αλλάζει το παιχνίδι για την Ευρώπη (...) μπορεί να μας βοηθήσει να φτιάξουμε την πρώτη ευρωπαϊκή ραχοκοκαλιά υδρογόνου» σχολίασε μεταξύ άλλων η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Το πρόγραμμα αυτό αντικαθιστά το «MidCat», που είχε αρχίσει το 2003 για να συνδεθούν μέσω των Πυρηναίων τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας, όμως τελικά εγκαταλείφθηκε εξαιτίας έλλειψης οικονομικού ενδιαφέροντος, της αντίθεσης των οικολόγων αλλά και του Παρισιού.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.