Όπως δήλωσε χθες ο πρόεδρος της επιχείρησης Μανώλης Παναγιωτάκης, η ΔΕΗ θα δημιουργήσει δύο οχήματα ειδικού σκοπού, όπου οι καθυστερούμενες οφειλές θα χρησιμοποιηθούν ως εχέγγυο για δανεισμό μέσω έκδοσης εταιρικών ομολόγων.
Το πρώτο ειδικό όχημα θα χειριστεί χρέη όπου η καθυστέρηση ξεπερνά τις 90 ημέρες. Η ΔΕΗ εκτιμά πως θα μπορέσει να αντλήσει 25 λεπτά του ευρώ για κάθε ευρώ οφειλής. Το δεύτερο όχημα θα αναλάβει χρέη με καθυστέρηση κάτω των 60 ημερών, από τα οποία θα είναι δυνατό να αντληθούν περισσότερα χρήματα.
Με αυτά τα δεδομένα η ΔΕΗ στοχεύει να αντλήσει 300 έως 500 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Δεν είναι σαφές εάν θα υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τους τίτλους της ΔΕΗ. Η επιχείρηση έχει έλθει σε επαφή με τράπεζες όπως η Deutsche Bank ώστε να βρεθούν αγοραστές.
Οι τόκοι και το κεφάλαιο των ομολόγων θα καλύπτονται από την ανάκτηση ληξιπρόθεσμων οφειλών, σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την ΔΕΗ διαμορφώθηκαν το 2018 στα 2,443 δισεκατομμύρια ευρώ, ελαφρά μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το 2018 η ΔΕΗ υπέστη ζημίες που άγγιξαν τα 904 εκατομμύρια ευρώ.
Στο μέλλον δεν αποκλείεται να ενταχθούν στα οχήματα ειδικού σκοπού και οφειλές διάρκειας που δεν καλύπτονται από τα σημερινά σχέδια.Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.