Διπλασιάζει το προσωπικό της στην Ελλάδα η αμερικανική εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης AISERA

«Δεν καταφέρνουμε να προσλάβουμε προσωπικό όσο γρήγορα θα θέλαμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθυντής ΤΝ της εταιρείας, Βασίλης Βασσάλος

Την πρόθεση της AISERA (πλατφόρμας δημιουργικής νοημοσύνης για επιχειρήσεις, με έδρα το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνιας) να διπλασιάσει το προσωπικό της στην Ελλάδα κατά τον επόμενο ενάμιση χρόνο, γνωστοποίησε ο διευθυντής ΤΝ της εταιρείας, Βασίλης Βασσάλος κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο θερινού σχολείου για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση, που φιλοξενείται στο Κολλέγιο Ανατόλια (ACT – American College of Thessaloniki), στη Θεσσαλονίκη.

«Μέσα στους επόμενους 18 μήνες σχεδιάζουμε να διπλασιάσουμε το μέγεθος του γραφείου μας στην Ελλάδα, για την ακρίβεια δεν καταφέρνουμε να προσλάβουμε προσωπικό όσο γρήγορα θα θέλαμε», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η ιδρυθείσα το 2017 AISERA έχει έξι χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, όπου άνοιξε το πρώτο της γραφείο μετά από εκείνο του Πάλο Άλτο στη Silicon Valley. «Υπάρχει πολύ ταλέντο στη Μεσόγειο και οι επενδύσεις στην περιοχή θα συνεχιστούν και θα αυξηθούν» συμπλήρωσε, γνωστοποιώντας ότι η AISERA, που εκτός από τις ΗΠΑ και την Ελλάδα έχει ακόμα γραφεία στον Καναδά και την Ινδία, απασχολεί σήμερα 270 εργαζόμενους, εκ των οποίων περίπου 45 στη χώρα μας (κυρίως στην Αθήνα, αλλά όχι μόνο αφού το ανθρώπινο ταλέντο στην εταιρεία εργάζεται απομακρυσμένα). Ο κ. Βασσάλος επισήμανε ακόμα ότι οι ελληνικές startups, που ασχολούνται με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην έρευνα και επένδυση γύρω από λεγόμενη «βαθιά τεχνολογία» (deep tech), πεδίο με μεγάλες δυνατότητες, στο οποίο όμως σήμερα κατά κύριο λόγο τοποθετούνται μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Σημαντικά οφέλη απολαμβάνει ήδη η AEGEAN από τη χρήση ΤΝ στις διαδικασίες της, έχοντας καταφέρει μεταξύ άλλων να αυξήσει κατά 40% την ανταπόκριση των πελατών της στις προσφορές της, όπως επισήμανε ο CEO του αερομεταφορέα, Δημήτρης Γερογιάννης. 

Για την εταιρεία, η εκπαίδευση ανθρώπινου κεφαλαίου πάνω στις δυνατότητες της ΤΝ άρχισε ήδη πριν από δέκα χρόνια και η χρήση σχετικών εργαλείων απέκτησε πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προ πενταετίας, με τη δημιουργία της ομάδας που αρχικά ονομάστηκε «AAA» (Aegean Advanced Analytics Team) και μετέπειτα «DSL» (Data Science Lab). Μεταξύ άλλων, αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται στο εμπορικό τμήμα της εταιρείας, για τη δημιουργία καλύτερων προωθητικών ενεργειών και προσφορών, βασισμένων στο προφίλ των πελατών της, αλλά και στη στρατηγική τιμολόγησης και σε διαδικασίες προληπτικής συντήρησης (πχ, για την αλλαγή ελαστικών των αεροσκαφών σε ώρες που δεν επηρεάζεται η εμπορική λειτουργία των πτήσεων). Ο κ. Γερογιάννης επισήμανε πάντως ότι παρά τα προφανή οφέλη της ΤΝ, αυτή δεν είναι παρά ένα εργαλείο στην υπηρεσία του ανθρώπου και ότι κανένα εργαλείο δεν λύνει τα προβλήματα μόνο του -πάντα χρειάζεται η ανθρώπινη ευφυία και νοημοσύνη. Ο CEO της Aegean έκανε ιδιαίτερη μνεία και στην πόλη της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας τη δυναμική της στο εκπαιδευτικό και ακαδημαϊκό πεδίο και εκφράζοντας την πεποίθηση ότι αυτή έχει την προοπτική να αναπτυχθεί σε εκπαιδευτικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή.

Στο DNA της Google, η οποία τη χρησιμοποιεί για να οργανώσει τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που συγκεντρώνει, βρίσκεται η Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως επισήμανε η Κατερίνα Τζουβάρα, πρέσβειρα Gen AI & Customer Engineer Public Sector της Google Greece, ενώ ο Θάνος Σταυρόπουλος, Technology & Innovation Senior Manager του Κέντρου Ψηφιακής Καινοτομίας (CDI) της Pfizer, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η παρουσία του hub της φαρμακοβιομηχανίας στην πόλη επέδρασε σημαντικά στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η έρευνα και η καινοτομία στην Ελλάδα. Τη σημασία της ΤΝ ως προς την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων, απαραίτητων στη διαχείριση κειμένων, αλλά και στην αναγνώριση συναισθημάτων όπως η ειρωνεία κι ο σαρκασμός στον γραπτό λόγο, υπογράμμισε ο Federico Neri, διευθυντής ΤΝ της «Deloitte Italy». Το πάνελ της συζήτησης συντόνισε ο δρ. Γιάννης Ασσαέλ της Google DeepMind.

Στο Θερινό Σχολείο για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο ACT συμμετέχουν -κατά τη διάρκεια έξι ημερών, από τις 28 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου- 180 άτομα από διάφορες χώρες. Πρόκειται για διοργάνωση του μη κερδοσκοπικού οργανισμού AI Education Foundation, που υποστηρίζεται από την Google DeepMind, το ACT, την Aegean Airlines, την Deloitte (Deloitte Competence Center), τη Pfizer (CDI), τις εταιρείες AISERA και Reply και το Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ. Το θερινό σχολείο απευθύνεται σε μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές, ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες από όλο τον κόσμο (μεταξύ άλλων Γερμανία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία, Ιράν, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κίνα, Μαρόκο, Μπαγκλαντές, Νιγηρία, Ολλανδία, Τυνησία), με έμφαση στην περιοχή της Μεσογείου.


 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ