Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, ενώ η κατασκευή του θα ξεκινήσει με τον νότιο άξονα Γκάζι- Φάληρο μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και το κόστος θα φτάσει στα 2,2 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το έργο του βόρειου άξονα Γκάζι-Κηφισιά, μήκους 16,5 χιλιομέτρων και κόστους 9 εκατ. ευρώ, αυτό βρίσκεται σε σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουν ολοκληρωθεί τόσο οι μελέτες όσο και η διαβούλευση με τους οκτώ δήμους και, τις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται να έχει κατακυρωθεί και ο διαγωνισμός.
Σημειώνεται ότι στους κεντρικούς άξονες του μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου πρόκειται να ενωθούν τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων των δήμων με τη μορφή «Τ». Ταυτόχρονα, πρόκειται να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της μετεπιβίβασης στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με τις μελέτες, ο ποδηλατόδρομος διέρχεται πλησίον αρχαιολογικών χώρων, θα έχει ήπιες κλήσεις, ενώ βασικός στόχος είναι να συνδεθεί το κέντρο της Αθήνας και με μη προνομιούχες περιοχές.
«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση στην αστική μετακίνηση, με στόχο να καταστήσουμε την Αθήνα βιώσιμη για όλους τους πολίτες» δήλωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι «η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα σε ζητήματα αστικού περιβάλλοντος».
«Δίνουμε μία σκληρή μάχη για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου» υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, καθώς, όπως είπε, πληθαίνουν οι χρήστες ποδηλάτων και οι χρήστες εναλλακτικής μετακίνησης.
Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη ευαισθητοποίησης των οδηγών, στην αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, αλλά και στην ποιότητα των δρόμων, καθώς επίσης και στη δημιουργία χώρων για δέστρες που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των ποδηλάτων. Παράλληλα, τόνισε ότι γίνονται τεράστιες προσπάθειες προκειμένου «να παραδοθούν τα πεζοδρόμια στους πεζούς».
Ήδη έχουν απομακρυνθεί 110 περίπτερα, ενώ επίκειται να απομακρυνθούν άλλα 50, καθώς επίσης στύλοι και κολώνες, ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης εξάπλωσης των τραπεζοκαθισμάτων σε δημόσιους χώρους.
Τέλος, ο διοργανωτής του Athens Bike Festival, Σπύρος Παπαγεωργίου επισήμανε τα πολλαπλά οφέλη της χρήσης ποδηλάτου σε επίπεδο σωματικής υγείας, ποιότητας ζωής, αλλά και αυτά που αφορούν στην εξοικονόμηση ενέργειας, την τοπική οικονομία και τον τουρισμό. Το σύνθημα της φετινής εβδομάδας κινητικότητας είναι «Our streets our choice».
Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, «το ποδήλατο μπορεί να αποτελέσει μία απλή λύση στα περίπλοκα προβλήματα της πόλης», καθώς ήδη στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπάρχουν 250 έως 300 χιλιάδες ποδήλατα, τα μισά εκ των οποίων μόνο στην Αθήνα.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας ξεκινά από την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 22 του μήνα.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.technopolis-athens.com
Πηγή: Πηγή: ΑΜΠΕ
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.