Η Greta Gerwig στα 40 της: Μια μοναδική Αμερικανίδα συγγραφέας

«Ήθελα να κάνω κάτι αναρχικό, άγριο και αστείο», δήλωσε η ίδια στους «New York Times» για την ταινία «Barbie» 

Η Greta Gerwig κέρδισε για πρώτη φορά την αναγνώριση ως ηθοποιός στα 27 της χρόνια, αφού πρωταγωνίστησε στην ταινία «Greenberg» δίπλα στον Ben Stiller, σε σκηνοθεσία του Noah Baumbach. Ωστόσο, η συγγραφή αποτελούσε πάντα αναπόσπαστο μέρος της καλλιτεχνικής της εξέλιξης και γρήγορα έγινε το επίκεντρό της, αφού βρήκε τη θέση της στον κινηματογράφο.

Ενώ σπούδαζε αγγλικά και φιλοσοφία στο Barnard College, απέκτησε έναν δευτερεύοντα ρόλο στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Joe Swanberg, «LOL», η οποία σηματοδότησε την αρχή της συγγραφικής της συνεργασίας με τον Swanberg. Αργότερα, συνεργάστηκαν στην ταινία του Swanberg,  «Hannah Takes the Stairs», στην οποία η Gerwig πρωταγωνίστησε, επίσης, ως απόφοιτος κολεγίου που διχάζεται μεταξύ τριών διαφορετικών ανδρών.

Η Gerwig και ο Swanberg συνεργάστηκαν ξανά στο «Nights and Weekends», με την Gerwig να αναλαμβάνει και τον ρόλο της σκηνοθέτιδας. Η ταινία εξερευνά την πολυπλοκότητα μιας σχέσης εξ αποστάσεως, που επαναλαμβάνεται στο έργο της Gerwig, ειδικά στο «Lady Bird», το οποίο πολλοί θεωρούν το πιο ολοκληρωμένο έργο της.

Μετά το «Nights and Weekends», η Gerwig συνυπογράφει και πρωταγωνιστεί στην ταινία «Northern Comfort» μαζί με τον Rod Webber, γνωστό για τις αυτοσχεδιαστικές ταινίες και τα ντοκιμαντέρ του. Η ταινία, που γυρίστηκε με χαμηλό προϋπολογισμό, αφηγείται την ιστορία δύο ταξιδιωτών που συναντιούνται στον Καναδά και τις συναντήσεις τους στη διαδρομή. 

Μετά τις επιτυχημένες συνεργασίες της με τον Joe Swanberg, η καριέρα της Gerwig πήρε άλλη «τροπή» με την κυκλοφορία του «Frances Ha», το οποίο συνυπέγραψε με τον Noah Baumbach. Πρωταγωνίστησε, επίσης, ως ένας άλλος μπερδεμένος χαρακτήρας: μια 27χρονη χορεύτρια που προσπαθεί να βρει τον δρόμο της στον κόσμο.

Η ταινία απέσπασε τις καλύτερες κριτικές και εδραίωσε τη φήμη της Gerwig ως ταλαντούχου σεναριογράφου και ηθοποιού. Ανέδειξε την ικανότητά της να προσδίδει στους χαρακτήρες της αυθεντικότητα και βάθος, θολώνοντας τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. «Έβαλα πολύ από τον εαυτό μου εκεί μέσα, αλλά επίσης πήρα από πολλούς ανθρώπους. Μόνο εγώ θα μπορούσα να δημιουργήσω τη Φράνσις», δήλωσε στη Lily Rothman σε συνέντευξή της για την ταινία. Αργότερα συνυπέγραψε το «Mistress America» με τον Baumbach.

Με την καριέρα που η Gerwig δημιούργησε για τον εαυτό της, εκείνη τη στιγμή φαινόταν περίεργη απόφαση να αναλάβει ένα άτιτλο -τότε- έργο Barbie, εμπνευσμένο από τη διάσημη ξανθιά κούκλα. Ωστόσο, η επιτυχία της ταινίας απέδειξε ότι δεν υπήρχε καλύτερη επιλογή. «Ήθελα να κάνω κάτι αναρχικό, άγριο και αστείο», δήλωσε η ίδια στους «New York Times».

Η Gerwig προσεγγίστηκε από τη Margot Robbie -η οποία μπήκε ως παραγωγός της ταινίας, αφού πήρε τον ρόλο της πρωταγωνίστριας- αφού είδε το «Little Women» και της έδωσε πλήρη δημιουργική ελευθερία, κάτι που δεν θα περίμενε κανείς από ένα στούντιο που θέλει μια ταινία για ένα παιχνίδι. Αυτή η ελευθερία επέτρεψε σε εκείνη και τον Noah Baumbach να εξερευνήσουν γνώριμες ιδέες και να χρησιμοποιήσουν επιρροές που κυμαίνονται από το κλασικό έργο του Ζακ Ντεμί, «The Umbrellas of Cherbourg», μέχρι το «Women on the Verge of a Nervous Breakdown», του Pedro Almodovar και το «Pee-Wee's Big Adventure» του Tim Burton, ενώ παράλληλα διακωμωδούν τα καπιταλιστικά ιδεώδη, εξερευνώντας θέματα όπως ο υπαρξισμός, ο ατομικισμός, ο φεμινισμός και η αρρενωπότητα.

Ένα από τα επερχόμενα σχέδιά της είναι μια live-action διασκευή της «Χιονάτης», σε συνεργασία με τη θεατρική συγγραφέα, Erin Cressida Wilson, που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2024.
 

Πηγή: skai.gr