Κλείσιμο

Την «κάθε γυναίκα» υμνεί η είσοδος της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου

«Ιστορικά, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό. Δεν θέλησα να απεικονίσω συγκεκριμένες ή αναγνωρίσιμες φιγούρες. Είχα την αίσθηση ότι η είσοδος στην National Portrait Gallery θα έπρεπε να αναπαριστά κάθε γυναίκα, κάθε ηλικία και κάθε κουλτούρα στο διάβα των χρόνων» είπε η Tracey Emin

Σαράντα πέντε πορτρέτα που «αναπαριστούν κάθε γυναίκα» καλύπτουν τις μπρούτζινες πόρτες στην είσοδο της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου (National Portrait Gallery, NPG).

Σχεδιασμένα στο χέρι από τη Βρετανή καλλιτέχνιδα Tracey Emin και χυτεμένα σε μπρούντζο, το «The Doors» αποκαλύφθηκε ενόψει των εγκαινίων της ανακαινισμένης, μετά από εργασίες τριών χρόνων και κόστος 52 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας, Εθνικής Πινακοθήκης.

Στο σύνολό τους, τα γυναικεία πορτρέτα αντισταθμίζουν τα γλυπτά στην πρόσοψη του μουσείου στα οποία απεικονίζονται εξέχουσες ανδρικές φιγούρες της ιστορίας.

Τα ορειχάλκινα ανάγλυφα στα φύλλα των πορτών, είναι ύμνος στις γυναίκες, γνωστές και άγνωστες, από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα - μητέρες, κόρες, αδελφές και φίλες.

Πιο συγκεκριμένα, τα φύλλα στις πόρτες είναι η αντίδραση της καλλιτέχνιδος στην ελλειπή παρουσία γυναικών στις ιστορικές συλλογές τέχνης.

Το «The Doors» αντιπαραβάλλεται με τις πέτρινες προτομές που είναι λαξευμένες στην πρόσοψη του κτηρίου και στις οποίες απεικονίζονται 18 βιογράφοι, ιστορικοί και εξέχοντες καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων των Horace Walpole, Hans Holbein the Younger, Sir Anthony van Dyck και Sir Joshua Reynolds.

«Ιστορικά, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό. Δεν θέλησα να απεικονίσω συγκεκριμένες ή αναγνωρίσιμες φιγούρες. Είχα την αίσθηση ότι οι πόρτες της National Portrait Gallery θα έπρεπε να αναπαριστούν κάθε γυναίκα, κάθε ηλικία και κάθε κουλτούρα στο διάβα των χρόνων» είπε, μιλώντας για το πρότζεκτ, η Tracey Emin.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by White Cube (@whitecube)

«Ως νοητικό πρότυπο χρησιμοποίησα τον εαυτό μου αλλά το αποτέλεσμα είναι πολλές διαφορετικές γυναίκες, κάποιες που υπάρχουν στο μυαλό μου και κάποιες που ίσως υπάρχουν στο σήμερα και στο τώρα. Εναπόκειται στον θεατή να διακρίνει το τι νιώθει και το τι βλέπει. Θέλω να στέκεται ο κόσμος μπροστά στις πόρτες της Εθνικής Πινακοθήκης και να λέει "μοιάζει με τη μητέρα μου, μοιάζει με την καλύτερή μου φίλη, με την κόρη μου» πρόσθεσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ