Κλείσιμο

Εικαστικός διάλογος σύγχρονης τέχνης με τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη

Οι συλλογές νεοελληνικής τέχνης του Μουσείου Μπενάκη της οδού Κουμπάρη «συνομιλούν» από την 1η Μαρτίου με τη σύγχρονη τέχνη των εικαστικών Νικομάχη Καρακωστάνογλου και Ηλία Παπαηλιάκη.

Οι συλλογές νεοελληνικής τέχνης του Μουσείου Μπενάκη της οδού Κουμπάρη «συνομιλούν» από την 1η Μαρτίου με τη σύγχρονη τέχνη των εικαστικών Νικομάχη Καρακωστάνογλου και Ηλία Παπαηλιάκη.

Οι δύο καλλιτέχνες, μετά από πρόσκληση της επιμελήτριας του μουσείου Πολύνας Κοσμαδάκη, διαμόρφωσαν στον μουσειακό χώρο του πρώτου ορόφου μία διαδρομή-συνεργατική εγκατάσταση με τίτλο από το λαϊκό τραγούδι «Τι καλά το λέει το αηδόνι», που προέκυψε από τον «διάλογο» μεταξύ τους πάνω σε ποικίλες θεματικές όπως η χειροτεχνία, η υλικότητα, η αισθητηριακότητα και ο λαϊκός πολιτισμός.

Τα περίπου είκοσι έργα από πηλό, χαρτί και χρώματα των Καρακωστάνογλου και Παπαηλιάκη έχουν φτιαχτεί ειδικά για τον μουσειακό χώρο, με αναφορά σε συγκεκριμένα εκθέματα ή σύνολα εκθεμάτων τής μόνιμης έκθεσης του Μουσείου, τεχνουργήματα, αντικείμενα και φορεσιές. Προσκαλούν τον θεατή σε στάσεις-στιγμές συνομιλίας με τα τεκμήρια του ελληνικού υλικού πολιτισμού, φωτίζοντας τις εκφράσεις του μέρους και του όλου στη λαϊκή παράδοση. Ο κόσμος, η μνήμη, ο χρόνος, ο εαυτός και ο άλλος, το μυστικό, ο θεός και το σκοτεινό μεταφυσικό παίρνουν μορφή, χρωματίζονται, αποκτούν υλικότητα και σχηματοποιούνται σε σύνδεση με την ελληνική πολιτισμική περιπέτεια. Το νερό, η εστία, το χώμα, το ιερό, ο ναός, η πόλη και η εξοχή, ο διάκοσμος, ο διαβάτης, ο φύλακας, ο άγγελος και το πεπρωμένο είναι μερικά από τα στοιχεία μιας αφήγησης ή μιας μύησης που γεννιέται με το λαϊκό τραγούδι «Τι καλά το λέει το αηδόνι», όπως μαρτυρά και ο τίτλος της έκθεσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ