Στις 14 Ιουλίου του 1862 γεννήθηκε ο Γκούσταφ Κλίμτ, Αυστριακός ζωγράφος και συμβολιστής. Ως ο κύριος εκπρόσωπος του κινήματος της Απόσχισης της Βιέννης, συνέβαλε στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό, κίνημα-αντίδραση στην τέχνη του 19ου αιώνα που λάμβανε έμπνευση από την φύση.
Σε ηλικία μόλις δεκατεσσάρων ετών γράφτηκε στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βιέννης και άρχισε να δοκιμάζει διάφορες τεχνοτροπίες. Στα 18 του χρόνια, έλαβε την πρώτη μεγάλη του δουλειά, που σηματοδότησε και την λαμπρή πορεία του: Να φιλοτεχνήσει τους πίνακες του Μεγάρου Στουράνι της Βιέννης και κάποιες τοιχογραφίες στα ιαματικά λουτρά του Κάρλσμπαντ. Το 1888 ήταν μία χρονιά που σημάδεψε απολύτως θετικά το όνομά του στον χώρο της αυστριακής τέχνης, καθώς ο αυτοκράτορας Φραγκίσκος Ιωσήφ του απένειμε το χρυσό μετάλλιο του Τάγματος της Τιμής, για το σύνολο της συνεισφοράς του στην τέχνη, ενώ για τις τοιχογραφίες του στα κλιμακοστάσια του Burgtheater απέσπασε το Αυτοκρατορικό Βραβείο, την ίδια χρονιά.
Η σκληρή κριτική για το έργο του
Η άρνησή του να μετριάσει την αλήθεια των έργων του και να τα βάλει στα καλούπια του καθωσπρεπισμού της εποχής, οδήγησε σε σκληρές κριτικές. Το 1894 ο Κλιμτ είχε ανέλαβε να φιλοτεχνήσει τους τοίχους και την οροφή της Μεγάλης Αίθουσας του Πανεπιστημίου της Βιέννης, έργο που δεν είδε ποτέ το φως του Πανεπιστημίου. Οι τρεις πίνακες που ολοκλήρωσε ο Κλιμτ, Φιλοσοφία, Ιατρική και Νομική, θεωρήθηκαν σκανδαλώδεις, εξαιτίας του έντονου ερωτικού στοιχείου τους, ενώ ο ίδιος ο ζωγράφος κατηγορήθηκε με το βαρύ επίθετο του «πορνογράφου», με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιηθούν στη διακόσμηση της οροφής.
Σήμερα, τα έργα αυτά μας είναι γνωστά από ασπρόμαυρες φωτογραφίες τους και μία λεπτομερή αντιγραφή της Ιατρικής, καθώς καταστράφηκαν από την γερμανική εθνικοσοσιαλιστική οργάνωση Σουτσστάφφελ, στα τέλη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Γνωστός για τα όμορφα, εξαιρετικά διακοσμημένα έργα του, συχνά απεικονίζει το ερωτικό θέμα. Κατά τη διάρκεια της εποχής του, ο Κλιμτ θεωρήθηκε επαναστατικός, καθώς οι πίνακες που δημιούργησε δεν ήταν σύμφωνοι με την ακαδημαϊκή τέχνη. Όταν το κράτος του έκλεισε την πόρτα στην δημιουργία κρατικών έργων, ξεκίνησε να ασχολείται με πορτρέτα, κυρίως γνωστών γυναικών της βιεννέζικης αστικής τάξης, με έντονη παρουσία στην Απόσχιση.
10 έργα του Γκούσταφ Κλιμτ που επιβεβαιώνουν την εξέχουσα θέση του στην τέχνη του 20ου αιώνα:
- Η Ιουδήθ και το κεφάλι του Ολοφέρνη (1901)
Απεικονίζοντας τον βιβλικό χαρακτήρα της Ιουδήθ, αυτός ο πίνακας αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά δείγματα επιχρυσωμένου έργου του. Όπως υποδηλώνει ο τίτλος, η Ιουδήθ, κρατά το κεφάλι του Ολοφέρνη. Ωστόσο, καθώς ο Κλιμτ αποφάσισε πρωταγωνίστρια του πίνακά του να είναι η τραγική ηρωίδα, ζωγράφισε μόνο ένα μέρος του κεφαλιού του Ολοφέρνη, για να μην τραβήξει την προσοχή. Ως κλασική εκπρόσωπος των ηρωίδων του, η Ιουδήθ αποπνέει έναν περίσσιο ερωτισμό, μία θηλυκότητα με ένα μειδίαμα να αχνοφαίνεται στα χείλη της. Αυτό το έργο βρίσκεται στην Αυστριακή Πινακοθήκη του Μπελβεντέρε στην Βιέννη.
Διαβάστε περισσότερα στο monopoli.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.