Κλείσιμο

Έκθεση με έργα του Μιρό στο Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν τους πίνακες «Γυναίκα και Πουλιά» (1969), «Ζωγραφική» (1971-1973) και «Κεφάλι, Πουλί» (1976)

Η Αθήνα είναι μετά τη Ρώμη, το Βερολίνο, το Δουβλίνο, τις Βρυξέλλες, το Παρίσι και το Νέο Δελχί, ο επόμενος σταθμός της επιτυχημένης διεθνούς περιοδείας εκθέσεως έργων του Ισπανού καλλιτέχνη Μιρό.

Η ανανεωμένη επιλογή έργων ζωγραφικής και γλυπτικής του Ισπανού δημιουργού εγκαινιάστηκε χθες το βράδυ στο Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας από την πρεσβεία της Ισπανίας στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της ισπανικής προεδρίας της ΕΕ και θα φιλοξενηθεί έως τις 27 Ιουλίου.

μιρο

Επίσης, φιλοξενούνται και φωτογραφίες του Joaquim Gomis που δείχνουν τη δημιουργική διαδικασία του Μιρό και προέρχονται από το Arxiu Nacional de Catalunya (Εθνικό Αρχείο της Καταλονίας).

Μέσα από έργα που προέρχονται από την τελευταία περίοδο της δημιουργικής πορείας του Μιρό, η έκθεση θα επιτρέψει στους επισκέπτες να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο ο καλλιτέχνης εργάστηκε και εδραίωσε τη δική του γλώσσα, την οποία σταδιακά τελειοποίησε σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Ειδικότερα, οι επισκέπτες της έκθεσης έχουν την ευκαιρία να δουν τους πίνακες «Γυναίκα και Πουλιά» (1969), «Ζωγραφική» (1971-1973) και «Κεφάλι, Πουλί» (1976) από τις συλλογές του Ιδρύματος Joan Miró.

Και τα τρία έργα προέρχονται από την τελευταία περίοδο της δημιουργικής πορείας του καλλιτέχνη, κατά την οποία συνδύαζε πυκνότερες συνθέσεις που έτειναν να καταλαμβάνουν ολόκληρη την εικαστική επιφάνεια με άλλες απλούστερες, πιο παραστατικές και ποιητικές. Σύμφωνα με τη Véronique Dupas, την επιμελήτρια της έκθεσης και υπεύθυνη για τη συγγραφή του κειμένου της έκδοσης που τη συνοδεύει, "παρά τις διαφορές από τυπική άποψη, οι τρεις πίνακες της έκθεσης μοιράζονται τη χρήση μιας χρωματικής κλίμακας, που περιορίζεται στα βασικά χρώματα και συνοδεύεται από το μαύρο, το οποίο αποκτά δομική λειτουργία".

Η προσεκτική επιλογή για το Miró Universe περιλαμβάνει επίσης τα γλυπτά «Γυναίκα» (1966) και «Φιγούρα» (1968) από τις συλλογές του Ιδρύματος Joan Miró. Αυτά δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του 1960, όταν ο Miró ξεκίνησε μια πορεία φιλόδοξης γλυπτικής παραγωγής που συνδέεται με το objet trouvé ή, αλλιώς, με το ανευρεθέν αντικείμενο.

μιρο1

Όπως επισημαίνει η Dupas, «ο καλλιτέχνης αντλούσε έμπνευση από κάθε είδους υλικά που μάζευε τυχαία από τη φύση κατά τη διάρκεια των περιπάτων του, καθώς και από αντικείμενα που ήταν φτιαγμένα από ανθρώπινα χέρια, τα οποία συνέλεγε στα εργαστήριά του».

Επιπλέον, το Miró Universe παρουσιάζει μια επιλογή φωτογραφιών που καταγράφουν τις δημιουργικές διαδικασίες και τα περιβάλλοντα εργασίας του καλλιτέχνη. Τα στιγμιότυπα προέρχονται από τον Joaquim Gomis (Βαρκελώνη, 1902-1991), έναν υποστηρικτή της τέχνης και σπουδαίο φίλο του Χουάν Μιρό, ο οποίος φωτογράφιζε το έργο και το δημιουργικό περιβάλλον του καλλιτέχνη καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Ο Gomis ήταν ο πρώτος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Joan Miró, το οποίο, κατόπιν επιθυμίας των κληρονόμων του, διαχειρίζεται και διαδίδει το φωτογραφικό του αρχείο που φυλάσσεται με μακροχρόνιο δανεισμό στο Arxiu Nacional de Catalunya.

Πηγή: skai.gr