Οι επιμελητές ενός ισραηλινού μουσείου ανακάλυψαν τρία άγνωστα μέχρι σήμερα σχέδια του διάσημου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα, Αμεντέο Μοντιλιάνι, που κρύβονταν κάτω από την επιφάνεια ενός από τους πίνακές του.
Τα ημιτελή έργα του Μοντιλιάνι, ενός καλλιτέχνη ιταλικής καταγωγής που εργάστηκε στο Παρίσι πριν από τον θάνατό του το 1920, ήρθαν στο φως μετά την ακτινογραφία στην επιφάνεια του πίνακα, ο οποίος τιτλοφορείται «Γυμνό με καπέλο» στο Μουσείο Hecht του Πανεπιστημίου της Χάιφα, στο πλαίσιο μιας μελέτης του έργου του για μια έκθεση στη Φιλαδέλφεια.
Η Inna Berkowits, ιστορικός τέχνης στο Μουσείο Hecht, δήλωσε ότι πρόκειται για «μια εκπληκτική ανακάλυψη. Μέσω των ακτίνων Χ, είμαστε πραγματικά σε θέση να κάνουμε αυτό το άψυχο αντικείμενο να μιλήσει», ανέφερε η ίδια.
Ο Μοντιλιάνι θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους μοντερνιστές καλλιτέχνες του 20ού αιώνα. Έζησε μια σύντομη, ταραχώδη, μποέμικη ζωή στη Γαλλία, όπου οι γυμνοί πίνακές του αποδείχθηκαν αμφιλεγόμενοι. Το έργο του χαρακτηρίζεται από λεπτούς, επιμήκεις λαιμούς και πρόσωπα, ένα χαρακτηριστικό στυλ επηρεασμένο από την αφρικανική και την κυκλαδίτικη ελληνική τέχνη που είχε αρχίσει να φτάνει στη Γαλλία στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα.
Ένας από τους πίνακές του έπιασε περισσότερα από 170 εκατομμύρια δολάρια όταν πωλήθηκε σε δημοπρασία το 2015, καθιστώντας τον έναν από τους ακριβότερους πίνακες που πωλήθηκαν ποτέ. Ένας άλλος πωλήθηκε το 2018 έναντι 157 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία. Η υψηλή ζήτηση για αυθεντικά έργα του Μοντιλιάνι έχει δημιουργήσει μια ακμάζουσα αγορά για απομιμήσεις και πλαστογραφίες.
Την τελευταία φορά που η Ιταλία διοργάνωσε μια μεγάλη έκθεση Μοντιλιάνι, έκθεση του 2017 στο Palazzo Ducale της Γένοβας, οι υπεύθυνοι του μουσείου έκλεισαν την έκθεση πρόωρα, αφού οι ειδικοί ισχυρίστηκαν ότι πολλά από τα έργα που εκτέθηκαν ήταν πλαστά, σύμφωνα με την εφημερίδα «Guardian».
Το 2018, η τεχνολογία ακτίνων Χ αποκάλυψε ένα άγνωστο μέχρι τότε πορτρέτο του Μοντιλιάνι κάτω από έναν από τους πίνακές του στην γκαλερί Tate του Λονδίνου. Το έργο του «Γυμνό με καπέλο» του 1908 ήταν ήδη ένας ασυνήθιστος πίνακας. Και οι δύο πλευρές του καμβά έχουν πορτρέτα που είναι ζωγραφισμένα προς αντίθετες κατευθύνσεις. Οι επισκέπτες που εισέρχονται στις αίθουσες του Μουσείου Hecht συναντούν ένα ανάποδο πορτρέτο γυμνού. Ένα ομοίωμα της Maud Abrantès, μιας φίλης του καλλιτέχνη, στην πίσω πλευρά είναι ανάποδα.
Το «Γυμνό με καπέλο» χρονολογείται στις αρχές της καριέρας του Μοντιλιάνι, λίγο μετά τη μετακόμισή του στο Παρίσι από την Ιταλία, όταν αγωνιζόταν να βρει αγοραστές για την τέχνη του. Ο πίνακας αγοράστηκε από τον ιδρυτή του μουσείου το 1983.
Ο καμβάς είναι, πλέον, γνωστό ότι περιέχει πέντε πίνακές του, που πιθανότατα ζωγραφίστηκαν ο ένας πάνω στον άλλο από ανάγκη για να εξοικονομήσει χρήματα για νέους καμβάδες. Η φωτογραφία με ακτίνες Χ και άλλες μη επεμβατικές τεχνολογίες έχουν βρει κρυμμένα έργα και άλλων καλλιτεχνών όπως του Ντεγκά και του Ρέμπραντ.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.