Η μικρού μήκους ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου, «AirHostess-737», έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή διεθνή πορεία, με παρουσίαση και διακρίσεις σε κορυφαία φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ανάμεσα τους το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου και έλαβε τιμητική διάκριση, το Φεστιβάλ Sundance, το Φεστιβάλ του Λοκάρνο, καθώς και το Φεστιβάλ του Clermont Ferrand, όπου και η πρωταγωνίστρια, Λένα Παπαληγούρα, κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.
Αυτή την εβδομάδα το εμβληματικό περιοδικό The New Yorker πραγματοποίησε ένα αφιέρωμα στην ταινία. Η αρθρογράφος Hannah Aizenman αναφέρθηκε αρχικά στους ισχυρούς συμβολισμούς και τις «ποιητικές» προεκτάσεις της ταινίας:
«Στη λίστα με τους πιο κοινούς εφιάλτες, τα δόντια αποτελούν από τους πιο ισχυρούς συμβολισμούς. Όχι μόνο ως μηχανισμοί της ομιλίας και της διατροφής μας, αλλά και ως ενός είδους ευαλωτότητας, που σχετίζεται με το άγχος- κάτι σαν “memento mori”. Κυρίως, όμως, ένα από τα λίγα πράγματα στο εσωτερικό του κρανίου μας που οι περισσότεροι από εμάς θα δούμε ποτέ. Ο Καρλ Γιουνγκ ισχυρίστηκε ότι, συμβολικά, η απώλεια των δοντιών υποδηλώνει την απώλεια της λογικής ή του ελέγχου, «το φόβο του θανάτου ή μια κάπως επικίνδυνη μορφή επικοινωνίας με το ασυνείδητο». Αυτή η ανάλυση, που πλησιάζει αλλά ποτέ δεν κατονομάζει τη διάγνωση της “υστερίας”, συνδέει την “οδοντική ανησυχία” με τη μητρότητα και τη γήρανση – απειλές, υποτίθεται, για την “ψυχική ευημερία”».
Ενώ, έπειτα παρουσίασε την αινιγματική ηρωίδα, τη Βανίνα, την οποία και υποδύεται η Λένα Παπαληγούρα:
«Είναι κάπως λογικό, λοιπόν, ότι η ιδέα για την ταινία μικρού μήκους «AirHostess-737» ήρθε στον δημιουργό της, τον Θανάση Νεοφώτιστο, σε ένα όνειρο. Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, η Βανίνα, παλεύει να εκτελέσει τα καθήκοντα της ως αεροσυνοδός, ενώ, ούσα μια ενήλικας που φοράει σιδεράκια, υπομένει τον πόνο και την ταπείνωση. Η δυσφορία της είναι ακόμα πιο αισθητή για τις προσπάθειές της να την κρύψει κάτω από το κόκκινο κραγιόν, τη φωτεινή έκφραση, τα χτενισμένα μαλλιά και τη σιδερωμένη στολή- είναι η εικόνα της επαγγελματικά φιλόξενης θηλυκότητας, μόνο που κάτι δεν πάει καλά. Χαρούμενη μουσική παίζει ενώ κάνει τη δουλειά της, η κάμερα είναι σταθερά προσηλωμένη στο πρόσωπό της, ενώ οι υπόλοιποι χαρακτήρες είναι απλές σκιές, παρείσακτοι, που “αιωρούνται” στις άκρες ή λίγο έξω από το κάδρο. Επιδεικνύει τα πρωτόκολλα ασφαλείας, μοιράζει σνακ στους επιβάτες και συνομιλεί με έναν συνάδελφό της, αποκαλύπτοντας τελικά ότι τα σιδεράκια της δεν είναι το μόνο πρόβλημα- τόσο η ίδια όσο και το αεροπλάνο μεταφέρουν κάποιο επιπλέον φορτίο (συναισθηματικό, στην περίπτωσή της) που δεν μπορεί να στοιβαχτεί εύκολα. Καθώς η ταραχή της Βανίνας εντείνεται, το ίδιο συμβαίνει και με τις αναταράξεις, αναγκάζοντάς την τελικά να αντιμετωπίσει το τραύμα της γύρω από τον θάνατο της μητέρας της, η οποία εγκατέλειψε τη Βανίνα όταν ήταν παιδί».
Διαβάστε περισσότερα στο monopoli.gr
- Συγχαρητήρια μηνύματα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στον Γιώργο Λάνθιμο
- Θρίαμβος για τον Λάνθιμο στο Φεστιβάλ Βενετίας: Χρυσός Λέοντας στην ταινία «Poor Things» (βίντεο)
- «The Burial»: Jamie Foxx και Tommy Lee Jones ενώνουν τις δυνάμεις τους στο trailer της νέας ταινίας
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.