Το νέο Renault Megane E-TECH Electric αποκαλύφθηκε στη Διεθνή Έκθεση Μονάχου

Στη Διεθνή Έκθεση του Μονάχου IAA Mobility 2021, αποκαλύφθηκε το νέο Renault Megane E-TECH Electric. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο διαδέχεται το μοντέλο με συμβατικό σύστημα παραγωγής ενέργειας που κυκλοφορεί τώρα στην αγορά.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-EV και η απουσία πολλών μηχανικών τμημάτων λόγω της ηλεκτροκίνησης, συνέβαλαν στην αξιοποίηση των χώρων προ όφελος των επιβατών. Ειδικότερα, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, το ολοκαίνουργιο Megane E-TECH Electric προσφέρει πρωτοφανείς αναλογίες. Το μεταξόνιο διευρύνθηκε και φτάνει τα 2,7 μ., όταν το μήκος είναι 4,21 μ.

Καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία μεγάλων εσωτερικών χώρων κατέχει και η νέα λεπτή μπαταρία που έχει βάθος μόλις 110 χιλ.

Το μήκος της είναι 1.960 χιλ. και το πλάτος 1.450 χιλ. Ζυγίζει 395 κιλά. Είναι κατά 40% μικρότερη από τη μπαταρία του επίσης αμιγούς ηλεκτρικού Zoe. H Renault ανακοίνωσε ότι είναι η πιο λεπτή μπαταρία στην αγορά.

Η συμπαγής σχεδίαση του αμαξώματος ενισχύεται από τον περιορισμό του ύψους, που είναι 1,5 μ.

Η νέα τάση που θέλει την αντικατάσταση των κλασικών λαβών των θυρών από αυτομάτους μηχανισμούς που εκτείνουν τις λαβές -οι οποίες κανονικά κρύβονται στο αμάξωμα- μόλις πλησιάσει ο οδηγός το αυτοκίνητο, έχει υιοθετηθεί και στο νέο γαλλικό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων. Οι λαβές επιστρέφουν στη θέση τους μετά από δύο λεπτά παραμονής, όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται ή όταν οι πόρτες είναι κλειδωμένες.

Ο κινητήρας είναι καινούργιος, προσφέρει καλύτερη ισχύ σε σύγκριση με τους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη και δεν απαιτεί τη χρήση σπάνιων γαιών, μειώνοντας έτσι τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το κόστος της παραγωγής. Χάρη στη βελτιστοποιημένη σχεδίασή του, ο κινητήρας είναι συμπαγής και ζυγίζει 145 κιλά (συμπεριλαμβάνεται ο συμπλέκτης), δηλαδή 10% λιγότερο από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται αυτήν τη στιγμή από το Zoe, παρά τη σημαντική αύξηση της ισχύος και της ροπής.

Δύο επιλογές υπάρχουν όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα: Ισχύς 96 kW (130 ίπποι), ροπή 250 Nm. Ισχύς 160 kW (218 ίπποι), ροπή 300 Nm. Επίσης δύο είναι οι επιλογές για τη χωρητικότητα της μπαταρίας: 40 kWh για αυτονομία 300 χλμ. (κύκλος WLTP) και 60 kWh για αυτονομία έως 470 χλμ. (κύκλος WLTP, ανάλογα με την κάθε έκδοση).

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του νέου Renault Megane E-TECH Electric, θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ