ΚΑΙΡΟΣ

Το νέο Honda Civic e:HEV ενσαρκώνει μία ‘συναρπαστική‘ σχεδιαστική προσέγγιση

Η Honda αποκάλυψε το νέο Civic e:HEV, την 11η γενιά του εμβληματικού, παγκόσμιου συμπαγούς μοντέλου της. Βασισμένο σε 50 χρόνια κληρονομιάς, το νέο υβριδικό Civic συνδυάζει ισχυρές επιδόσεις και αποδοτικότητα με βελτιωμένα επίπεδα άνεσης εσωτερικού, οπτικής απήχησης και συνολικής χρηστικότητας. Υιοθετώντας την αποδεδειγμένη τεχνολογία e:HEV της Honda, ως στάνταρ σύστημα κίνησης, το νέο Civic ολοκληρώνει την αποστολή της μάρκας να εξηλεκτρίσει όλα τα mainstream Ευρωπαϊκά μοντέλα της μέχρι τα τέλη του 2022.

‘Συναρπαστική’ σχεδιαστική προσέγγιση
Στην καινούργια εκδοχή του, το Civic ενσαρκώνει μία νέα, προοδευτική, ‘συναρπαστική‘ σχεδιαστική προσέγγιση. Σε συνδυασμό με την αρχή εξέλιξης της Honda, ‘Man-Maximum, Machine-Minimum’ (M/M), αυτή η κοινή φιλοσοφία έχει διαμορφώσει όλες  τις πτυχές σχεδίασης και εξέλιξης του Civic.

Το νέο Civic διαθέτει  μία κομψή και σπορ σιλουέτα, που έχει επιτευχθεί με το χαμήλωμα της γραμμής του καπό κατά 25mm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ οι γυάλινες επιφάνειές του έχουν αυξηθεί δημιουργώντας την αίσθηση ενός φωτεινού και ευάερου εσωτερικού. Απέριττες, διακριτικές επιφάνειες αποπνέουν μία αίσθηση εκλεπτυσμένης, premium ποιότητας, ενώ οι πιο τονισμένες μεσαίες και χαρακτηριστικές γραμμές υπογραμμίζουν τις κύριες λεπτομέρειες.  

Η κάτω χαρακτηριστική γραμμή αναδεικνύει την επιβλητική σιλουέτα του αυτοκινήτου, και παράλληλα βελτιώνει την ορατότητα από τα πίσω καθίσματα. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic, η βάση της κολόνας Α έχει τοποθετηθεί πιο πίσω για να ευθυγραμμιστεί με το κέντρο των μπροστινών τροχών, στοιχείο το οποίο προσδίδει στο αυτοκίνητο μια πιο ισορροπημένη αναλογία στο προφίλ, καθώς και μια πιο φαρδιά παρουσία που δηλώνει αυτοπεποίθηση, υπό όλες τις γωνίες. Το υψηλότερο σημείο της γραμμής οροφής έχει τοποθετηθεί πιο μπροστά συγκριτικά με το προηγούμενο Civic, με μια ήπια κλίση προς την πόρτα του χώρου αποσκευών, διαμορφώνοντας μια κομψή εμφάνιση που παραπέμπει σε fastback μοντέλο.

Το πιο κομψό προφίλ του αμαξώματος κάνει τα ελαστικά να φαίνονται μεγαλύτερα και σε συνδυασμό με το φαρδύτερο μετατρόχιο και τα πιο στενά τόξα των θόλων των τροχών, πετυχαίνει μία σπορ σιλουέτα που μοιάζει να αγκαλιάζει το δρόμο. Παρά τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση, η διάσημη πρακτικότητα και η ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της οικογένειας Civic παραμένει βασικό χαρακτηριστικό. Για παράδειγμα, οι πλαϊνοί καθρέπτες είναι πλέον τοποθετημένοι απευθείας στις εμπρός πόρτες, συμβάλλοντας στη μείωση των περιττών τυφλών σημείων και υποστηρίζοντας την ασφάλεια οδηγών και επιβατών.

Το Civic φημίζεται επίσης ότι είναι ένα hatchback που κάνει τα πάντα και η 11η γενιά δεν αποτελεί εξαίρεση, προσφέροντας περισσότερη ευρυχωρία και χρηστικότητα από ποτέ. Το μεγαλύτερο κατά 35mm μεταξόνιο επέτρεψε επίσης στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν πιο μεγάλους και άνετους χώρους στην καμπίνα και την ίδια στιγμή να βελτιώσουν τη δυναμική απόδοση και την ευστάθεια σε ευθεία πορεία. Η πίσω πόρτα κατασκευάζεται τώρα από ρητίνη, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε Civic. Χάρη στην εφαρμογή μιας νέας τεχνολογίας κατασκευής, το βάρος έχει μειωθεί κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο Civic, κάτι το οποίο διευκολύνει το άνοιγμα και το κλείσιμο. Επιπρόσθετα, οι μεντεσέδες στήριξης έχουν μετακινηθεί προς τα έξω, συνεισφέροντας στην πιο ‘καθαρή’ αισθητική για τη γραμμή οροφής και την πιο κομψή σχεδίαση του πίσω τμήματος.

Στο εσωτερικό του Civic, ο οριζόντιος σχεδιασμός του ταμπλό τονίζει το πλάτος της καμπίνας, το οποίο σε συνδυασμό με ένα ευρύτερο πεδίο ορατότητας, πετυχαίνει μία αίσθηση ανοιχτού και ευάερου περιβάλλοντος. Στο εσωτερικό, χρησιμοποιούνται νέα,  υψηλής ποιότητας υλικά ως προς την αφή τους, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μεταλλική λεπτομέρεια του αεραγωγού σε σχήμα πλέγματος που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Στην έκδοση  Advance, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία έγχρωμη, υψηλής ευκρίνειας οθόνη LCD 10,2 ιντσών για βελτιωμένη ορατότητα.

Το νέο Civic προσφέρει ένα διαισθητικό πακέτο ενημέρωσης & ψυχαγωγίας. Το μέγεθος της κεντρικής οθόνης αφής έχει αυξηθεί σε εννέα ίντσες ενώ, ενώ χάρη στην πιο εργονομική θέση της, είναι λιγότερο κουραστική για τα μάτια. Το σύστημα ολοκληρώνεται με συμβατότητα ασύρματων Apple CarPlay και Android Auto για να μπορούν οι επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι εν κινήσει.
Επιπλέον, στοχεύοντας στην περαιτέρω αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών οι εκδόσεις Elegance και Sport φέρουν οκτώ ηχεία, ενώ η Advance διαθέτει 12 premium ηχεία BOSE για μία ηχητική εμπειρία αίθουσας συναυλιών.

Προηγμένο και αποδοτικό σύστημα e:HEV 
Η αποδεδειγμένη τεχνολογία e:HEV (hybrid electric vehicle) της Honda προσφέρεται στάνταρ και στο πλαίσιο της εφαρμογής της στο Civic περιλαμβάνει: μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με 72 κυψέλες και δύο συμπαγείς, αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες σε συνδυασμό με ένα πρόσφατα εξελιγμένο 2λιτρο κινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Συνδυαστικά, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει μέγιστη ισχύ 135kW και ροπή 315Nm. Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του, τα οποία βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης που φτάνει το 41% – από τις υψηλότερες τιμές στην αυτοκινητοβιομηχανία για αυτοκίνητο παραγωγής

Οι δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη στο νέο Civic. Ο θερμικός κινητήρας ελέγχεται από μία νέα, συμπαγή μονάδα (Power Control) η οποία βρίσκεται τώρα κάτω από το καπό, μαζί με το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται η τελευταία έκδοση της ευφυούς μονάδας Intelligent Power Unit και παρά το ότι είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, επωφελείται από την αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα. Το σύστημα αυτό προσφέρει μία αίσθηση άμεσης ροπής και ισχυρής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με εξαιρετική αποδοτικότητα. 
Το προηγμένο σύστημα έχει τη δυνατότητα να εναλλάσσεται απρόσκοπτα μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό. Τέσσερα προφίλ οδήγησης – Eco, Normal, Sport και ένα νέο Individual mode, που επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου και της οθόνης ενδείξεων, μπορούν να επιλέγονται από τον οδηγό, για προσαρμογή της απόκρισης του οχήματος ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Κεντρικό στοιχείο του συστήματος e:HEV είναι το κιβώτιο σταθερής σχέσης, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ελαχιστοποίηση των μηχανικών τριβών και ελέγχεται από μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), η οποία βελτιστοποιεί το όχημα σε κάθε οδηγικό σενάριο. Το νέο Civic στοχεύει σε εκπομπές CO2 κάτω από 110 γραμμάρια το χιλιόμετρο, που αντιστοιχεί σε κατανάλωση κάτω από 5 l/100km κατά το πρότυπο WLTP.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και στη διαχείριση του θορύβου, προκειμένου να επιτευχθεί ένα αθόρυβο και ήρεμο περιβάλλον στην καμπίνα, ενώ την ίδια στιγμή να βελτιώνεται η συνολική οδηγησιμότητα του οχήματος, με αποτέλεσμα μία ομαλή, γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση.

Αυτό το προηγμένο σύστημα συνδυάζεται με ευστάθεια στην ευθεία που εμπνέει αυτοπεποίθηση, κάτι που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του μοντέλου Civic σε όλη την ιστορία του. Το Civic 11ης γενιάς διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 35 mm και φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο σε σχέση με τον προκάτοχό του για βελτιωμένη απόδοση στην ευθεία και στις στροφές, ενώ οι νέοι σύνδεσμοι χαμηλής τριβής και τα αναθεωρημένα εμπρός αμορτισέρ ενισχύουν τη δυναμική αίσθηση του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο θα είναι επίσης το πρώτο Civic που θα υιοθετήσει μια πρόσφατα σχεδιασμένη δομή εμπρός καθισμάτων, παρέχοντας μεγαλύτερη σταθερότητα στο σώμα και άνεση στους επιβάτες.

Honda SENSING
Το νέο Civic διαθέτει επίσης την εκτεταμένη σουίτα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού Honda SENSING. Μία νέα, εμπρός ευρυγώνια κάμερα 100-μοιρών και η αναβαθμισμένη τεχνολογία αναγνώρισης  βελτιώνουν την ικανότητα του Civic να εντοπίζει πεζούς, διαγραμμίσεις του δρόμου, όρια των δρόμων, και άλλα οχήματα όπως μοτοσυκλέτες και ποδήλατα. Για πρώτη φορά, το νέο Civic εφοδιάζεται με αισθητήρες sonar – τέσσερις μπροστά και τέσσερις πίσω. Πλέον του βελτιωμένου Collision Mitigation Braking System, του Lane Keep Assist και της τεχνολογίας i-ACC, τα συστήματα Low Speed Braking Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor και Traffic Jam Assist είναι οι νέες προσθήκες στην ολοκληρωμένη προσφορά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του Civic.

Εκτός από τη νέα τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας, νέα δομικά στοιχεία έχουν επίσης ενσωματωθεί ώστε να επιτυγχάνεται συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα ασφάλειας του Euro NCAP. Μεταξύ αυτών είναι: πρόσθετες δοκοί στις πόρτες που βελτιώνουν την προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις, ελάσματα ασφαλείας στον εμπρός προφυλακτήρα που απορροφούν την ενέργεια σύγκρουσης για το περιορισμό των τραυματισμών των γονάτων και των κάτω άκρων, συνολικά 11 αερόσακοι, μεταξύ των οποίων πλευρικοί για τα πίσω καθίσματα, αερόσακοι γονάτων για τα εμπρός καθίσματα για τον περιορισμό των τραυματισμών σε μία εμπρόσθια σύγκρουση και ένας εμπρός κεντρικός αερόσακος για το κάθισμα του οδηγού που εμποδίζει τον οδηγό να πέσει πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση.

Συνδυάζοντας μία εκλεπτυσμένη, απέριττη ‘καθαρή’ εξωτερική σχεδίαση, ένα premium φωτεινό και ευάερο εσωτερικό, προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης και ένα τέλειο μίγμα μειωμένης κατανάλωσης και υψηλών επιδόσεων, το νέο Civic e:HEV είναι το πιο δυναμικό, αποδοτικό και ασφαλές Civic όλων των εποχών.

Από το 1972 που κυκλοφόρησε, το Civic έχει πουλήσει πάνω από 27.5 εκατομμύρια μονάδες σε 170 χώρες. Το νέο Civic βασίζεται στην επιτυχία των προηγούμενων γενεών και υπόσχεται να θέσει νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία όταν φτάσει στην Ευρώπη από το Φθινόπωρο 2022. 

Επιμέλεια κειμένου 

Άρης Γαλανόπουλος

Πηγή: skai.gr