Τα 10 νέα μοντέλα στην αγορά αυτοκινήτων

Επιλέξαμε τα σημαντικότερα μοντέλα αυτοκινήτων που φιλοδοξούν να κερδίσουν την προτίμηση των αγοραστών, προτάσσοντας στοιχεία όπως τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα και οι τεχνολογίες αιχμής σε άνεση, ασφάλεια και συνδεσιμότητα.

Alfa Romeo Plug-In Hybrid
Μετά το λανσάρισμα του πρώτου compact SUV στην ιστορία της Alfa Romeo, της περίφημης Tonale, σειρά έχει η προσθήκη εκείνων των εκδόσεων οι οποίες και θα εμπλουτίσουν την γκάμα της και θα επεκτείνουν τις διαθέσιμες επιλογές. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει η plug-in υβριδική εκδοχή του ιταλικού SUV, η οποία πρόκειται να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας του, ξεχωρίζοντας τόσο για τη δυναμική όσο και για την αποδοτικότητά του. Συνδυάζοντας τη λειτουργία ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης με ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο τοποθετείται στον πίσω άξονα και κινεί τους πίσω τροχούς, διαμορφώνοντας ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης. Αν και η συνδυαστική ισχύς της Tonale Plug-In Hybrid δεν έχει ανακοινωθεί, αναμένεται να φτάσει ακόμα και τους 240 ίππους, χαρίζοντας στους φίλους της ιταλικής φίρμας ένα επιπλέον κίνητρο απόκτησης ενός SUV, το οποίο έχει ήδη ξεχωρίσει για τον καλαίσθητο σχεδιασμό και τις ικανότητές του στην άσφαλτο.   

BMW X1

bmw

Στην τρίτη κατά σειρά γενιά της, η BMW X1 έρχεται να επεκτείνει τη δυναστεία των Βαυαρών στην κατηγορία των SUV, δημιουργώντας νέα σχεδιαστικά –και όχι μόνο– πρότυπα. Πέρα όμως από τον κατά γενική ομολογία ελκυστικό σχεδιασμό του, το μικρομεσαίων διαστάσεων όχημα ελευθέρου χρόνου της BMW παρουσιάζει πλήθος καινοτομικών και χαρακτηριστικών που της προσδίδουν τον τίτλο του φαβορί στην κατηγορία της. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι στη βασική διαμόρφωση προσφέρεται με το ήπια υβριδικό σύνολο βενζίνης, χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 156 ίππων. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η τρίτη γενιά της BMW X1 θα προσφέρεται σε plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, διαθέτοντας μια γκάμα ικανή να καλύψει κάθε απαίτηση. 

Citroen C5 X

citroen

Με μήκος που ξεπερνά τα 4,8 μέτρα και ημίψηλη αρχιτεκτονική, το νέο Citroen C5 X έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει στην πολυπληθή κατηγορία των crossover και να επιβάλλεται όταν φτάνει η στιγμή της σύγκρισης με τους βασικούς ανταγωνιστές του. Δεν είναι όμως οι πληθωρικές διαστάσεις και o αντισυμβατικός σχεδιασμός τα μοναδικά στοιχεία που καθιστούν το Citroen C5 X μια μοναδική, στην ευρύτερη κατηγορία των crossover, πρόταση. Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές του γαλλικού μοντέλου, μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς την απόσταση που το χωρίζει από ανάλογου μεγέθους και ύφους προτάσεις. Μολονότι στη βάση της γκάμας του συναντάμε τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων, η plug-in υβριδική διαμόρφωση του αυτοκινήτου φτάνει τους 225 ίππους και μπορεί να προσφέρει την εμπειρία οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού τετράτροχου για περίπου 50 χιλιόμετρα. Τη διαφορά, παρ’ όλα αυτά, κάνουν τα καθίσματα Advanced Comfort και η ύπαρξη αναρτήσεων με τεχνολογία Citroen Advanced Comfort, αναδιατυπώνοντας τον ορισμό της περίφημης γαλλικής άνεσης. 

Mercedes EQS SUV 

mercedes

Η ναυαρχίδα της ηλεκτροκίνητης γκάμας της Mercedes, γνωστή σε όλους EQS, αποκτά έναν ακόμα συνοδοιπόρο στο δύσβατο μονοπάτι που έχει να διαβεί. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την EQS SUV, το τρίτο κατά σειρά μοντέλο το οποίο βασίζεται στη νέα ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα της Mercedes. Με μήκος που υπερβαίνει τα 512 εκατοστά, η EQS SUV υπόσχεται μια αποστομωτική εμπειρία στο εσωτερικό της, είτε βρίσκεσαι πίσω από τα πηδάλιά της είτε απολαμβάνεις πρωτοφανείς ανέσεις στο εσωτερικό. Στην γκάμα της, η EQS SUV φιλοξενεί τρεις εκδόσεις ισχύος, εκ των οποίων οι δύο τετρακίνητες. Ειδικότερα, η «βασική» έκδοση προσφέρεται με 361 ίππους. Στις τετρακίνητες εκδόσεις έρχεται να προστεθεί ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας, επεκτείνοντας τη συνδυαστική ισχύ έως και τους 545 ίππους. Και οι τρεις εκδόσεις εφοδιάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα σχεδόν 108 kWh, με την αυτονομία να κυμαίνεται μεταξύ 
507 και 660 χιλιομέτρων.

Mazda CX-60

mazda

Η πρώτη plug-in υβριδική υλοποίηση στην ιστορία της Mazda έμελλε να αποτελεί και την κορυφαία πρόταση στη σημερινή γκάμα της ιαπωνικής φίρμας. Ο λόγος φυσικά για το CX-60, ένα πληθωρικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές SUV, το οποίο φιλοδοξεί να σπάσει με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του και τις αδιαπραγμάτευτες αξίες ενός «made in Japan» τετράτροχου το γερμανικό κατεστημένο στην κατηγορία των μεγαλόσωμων SUV. Τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην περίπτωση του Mazda CX-60 έχει το υβριδικό σύνολο των 327 ίππων, το οποίο συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, εξασφαλίζοντας τις επιδόσεις μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής στο ιαπωνικό SUV. Ακόμα πιο εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι, χάρη στις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 17,8 kWh, μπορεί κανείς να διανύσει έως και 63 χιλιόμετρα με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικούς ρύπους. Κατά τα άλλα, ο θάλαμος επιβατών επισφραγίζει την τοποθέτηση της Mazda ανάμεσα στις premium αυτοκινητοβιομηχανίες, με το CX-60 να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ούτως ή άλλως προβλέψιμους Γερμανούς.

Nissan X-Trail

nissan

Το εξηλεκτρισμένο Qashqai E-Power δεν θα αποτελέσει τη μοναδική νέα άφιξη στην γκάμα της Nissan, καθώς μέχρι και το τέλος της χρονιάς η ιαπωνική φίρμα θα διαθέτει στη φαρέτρα της και τη νέα γενιά του X-Trail. Το μεγαλύτερο SUV της Nissan στην Ελλάδα επιστρέφει με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, ξεκινώντας από τον ήπια υβριδικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 163 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Ένα αποφασιστικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό του αποτελεί η έκδοση e-Power, στην οποία την κίνηση του ιαπωνικού SUV αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων, την ίδια στιγμή που ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1,5 λίτρου λειτουργεί σε ρόλο γεννήτριας εξασφαλίζοντας σε πραγματικό χρόνο την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια. Μάλιστα, η συγκεκριμένη διαμόρφωση προσφέρεται και με δύο ηλεκτροκινητήρες –έναν σε κάθε άξονα–και συνδυαστική ισχύ 213 ίππων, επιτυγχάνοντας εξαιρετικές επιδόσεις σε όλα σχεδόν τα επίπεδα.

Nissan Qashqai E-Power

nissan

Μια σπάνια επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής αποτελεί για τη Nissan το γνωστό σε όλους Qashqai στην εξηλεκτρισμένη έκδοση E-Power. Όχι τυχαία, η τελευταία συνιστά την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του ιαπωνικού crossover, με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων να χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις και τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo να λειτουργεί ως γεννήτρια, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίσταση τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα. Για του λόγου το αληθές, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται σε 5,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν υπερβαίνουν τα 119 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Επί της ουσίας, το Nissan Qashqai προσφέρει την εμπειρία οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου τετράτροχου, με την αυτονομία και κυρίως την ευκολία ανεφοδιασμού μιας συμβατικής πρότασης.

Toyota Corolla Cross

corolla

Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ολοκληρώνεται η φετινή χρονιά για την Toyota, η οποία ανοίγει ένα ακόμα κεφάλαιο στη γεμάτη επιτυχίες ιστορία του γνωστού στους περισσότερους Corolla. Το δημοφιλές τετράτροχο μας συστήνεται πλέον και ως ένα τυπικό crossover, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κι ένα υβριδικό σύνολο 197 ίππων, το οποίο προσφέρεται σε δικίνητες αλλά και τετρακίνητες διαμορφώσεις. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και σαφώς πρακτικότερο από το καταξιωμένο C-HR, το Toyota Corolla Cross απευθύνεται σε εκείνους που η χρηστικότητα αλλά και η αποδοτικότητα συνιστούν προτεραιότητες, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι θα απογοητεύσει όσους διεκδικούν το κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητό τους. Το υβριδικό σύνολο των 197 ίππων συνδυάζει τη λειτουργία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ωστόσο στην περίπτωση των τετρακίνητων εκδόσεων υπάρχει και ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών χωρίς να μεταβάλλει την τελική απόδοση ισχύος του ιαπωνικού συνδυασμού. Στα μέσα της επόμενης χρονιάς, πάντως, το Toyota Corolla Cross θα αποκτήσει και έκδοση 1,8 λίτρων.

Renault Austral

renault

Η στιγμή της πολυαναμενόμενης διαδοχής του Renault Kadjar πλησιάζει, επαναφέροντας τους Γάλλους στην καρδιά της κατηγορίας των SUVs. To Austral, όπως ονομάζεται, φτάνει σε μήκος τα 4,51 μέτρα, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από το καταξιωμένο Captur αλλά και τοποθετώντας τα θεμέλια δημιουργίας μιας εξαιρετικά πρακτικής και ευρύχωρης πρότασης. Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα στοιχείο από τον σχεδιασμό του αμαξώματος, τότε αυτά είναι δίχως αμφιβολία τα φωτιστικά σώματα και το εκκεντρικό τους σχήμα, ωστόσο οι μεγάλες ειδήσεις προέρχονται από τις τεχνικές προδιαγραφές, είτε αυτές έχουν να κάνουν με τα νέα κινητήρια σύνολα είτε με το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση. Στον τομέα των κινητήρων, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το παρουσιάζει ο νέος, ήπια υβριδικός κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων, η απόδοση του οποίου θα φτάνει τους 130 ίππους. Από εκεί και πέρα, οι υβριδικές εκδόσεις E-TECH θα προσφέρονται σε δύο εκδόσεις ισχύος 160 ή 200 ίππων, συνδυάζοντας υψηλές επιδόσεις με την εξίσου εντυπωσιακή αποδοτικότητα.

Volkswagen ID.BUZZ

volkswagen

Την προσπάθεια αναβίωσης ενός ακόμα θρυλικού μοντέλου από την ένδοξη ιστορία της επιχειρεί η Volkswagen, επιλέγοντας αυτή τη φορά την ούτως ή άλλως ξεχωριστή κατηγορία των επιβατικών van για να ξεδιπλώσει τη νεο-ρετρό κουλτούρα της. Αφορμή για τα παραπάνω αποτελεί το ID.BUZZ ή, αν προτιμάτε, η σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού Volkswagen T1, το οποίο έγινε γνωστό και ως «Bulli». To ID.BUZZ, όπως δηλώνει και το όνομά του, ανήκει στην οικογένεια των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volkswagen, χαρίζοντας μια διαφορετική διάσταση στη μέχρι τώρα προσπάθεια των Γερμανών να αλλάξουν ολοκληρωτικώς τις ισορροπίες υπέρ των οχημάτων μηδενικών ρύπων. Πέρα από τον απαστράπτοντα σχεδιασμό του, το ID.BUZZ διακρίνεται για την πρακτικότητά του και τους 204 ίππους του ηλεκτροκινητήρα, που βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα και συνδέεται με τους πίσω τροχούς. Με τη σειρά τους, οι μπαταρίες ιόντων λίθιου ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh εξασφαλίζουν αυτονομία της τάξης των 421 χιλιομέτρων.

Επιμέλεια κειμένου:

Άρης Γαλανόπουλος

Πηγή: skai.gr