Οι βασικοί λόγοι που επηρεάζουν την απόφαση για την τελική επιλογή ενός αυτοκινήτου

Υπάρχουν περίπου 350 έως 400 νέα μοντέλα που βγαίνουν κάθε χρόνο στην κυκλοφορία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πώς γίνεται η επιλογή ενός αυτοκινήτου;

Υπάρχουν περίπου 350 έως 400 νέα μοντέλα που βγαίνουν κάθε χρόνο στην κυκλοφορία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν τώρα πολλαπλασιάσουμε επί τα προηγούμενα έτη, τότε διαπιστώνουμε ότι υπάρχει απίστευτα μεγάλος αριθμός μοντέλων στην αγορά. Η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί μια σημαντική απόφαση και χρειάζεται να γίνει καλή έρευνα πριν την τελική επιλογή ενός μοντέλου. Σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας έρευνας, JD Power, η ποιότητα και η αξιοπιστία του οχήματος βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων εδώ και πολλά χρόνια, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και άλλους παράγοντες όπως η ασφάλεια και η αξία μεταπώλησης ενός οχήματος.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος που θέλει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο είναι να αποφασίσει για το μέγεθος και τον τύπο οχήματος που θέλει να αποκτήσει. Θα πρέπει δηλαδή να αποφασίσει αν θέλει να αποκτήσει SUV ή sedan ή χάτσμπακ ή κουπέ ή κάμπριο.

Όπως καταδεικνύουν δεδομένα από την JD Power, την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA), την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) και το Ινστιτούτο Ασφάλισης Αυτοκινητοδρόμων (IIHS), ορισμένα οχήματα είναι καλύτερα από άλλα σε συγκεκριμένους τομείς. Πέρα από τις αξιολογήσεις που σχετίζονται με την αξιοπιστία, την ποιότητα, την εμφάνιση, την οικονομία καυσίμου και την ασφάλεια, μπορούν να υπάρχουν και άλλα δεδομένα που θα παίξουν ρόλο για την επιλογή ενός μοντέλου. Για παράδειγμα, αν θα πρέπει να μεταφέρετε με το αυτοκίνητο πάνω από πέντε άτομα ή αν χρειαστεί το αυτοκίνητο να ρυμουλκήσει ή να μεταφέρει κάτι βαρύ, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειαστεί κινητήρας μεγάλης ροπής ή τετρακίνητη λύση.

Αφού ο οδηγός αποφασίσει τι είδους όχημα θέλει, το επόμενο θέμα είναι το κόστος για την απόκτησή του. Αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας που προσδιορίζει σε μεγάλο βαθμό το εύρος των επιλογών. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι αυτός που περιορίζει συνολικά τις επιλογές του, με αποτέλεσμα η τελική απόφαση να εστιαστεί σε λίγα μόλις μοντέλα.

Η αξιολόγηση οχημάτων είναι κάτι που επηρεάζει, σύμφωνα με την JD Power, την τελική επιλογή. Επίσης, οι βραβεύσεις μοντέλων έδειξαν ότι παίζουν και αυτές τον δικό τους ρόλο στην τελική απόφαση, ενώ μεγάλο ποσοστό οδηγών δίνει μεγάλη βαρύτητα στην αξία μεταπώλησης. Αυτός ο παράγοντας είναι σημαντικός, ενώ ακόμα και το χρώμα ενός αυτοκινήτου μπαίνει στα κριτήρια που καθορίζουν την αξία μεταπώλησης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για να έχουν τα μοντέλα τους συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ποσοστά ατυχήματος και δίνουν λύσεις στις πιθανές παραλήψεις του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ από την άλλη αυξάνουν την τιμή ενός μοντέλου. Τα αστέρια μια δοκιμής (όπως EuroNCAP) ή οι κριτικές έμπειρων οδηγών, δημοσιογράφων ή δοκιμαστών αυτοκινήτων παίζουν το δικό τους ρόλο για την τελική απόφαση.

Τέλος, τα τελευταία δύο χρόνια ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι ο χρόνος παράδοσης καινούριων αυτοκινήτων. Οι πολύμηνες καθυστερήσεις κρατούν σε στάση αναμονής τους πελάτες, αποθαρρύνοντάς τους να πάρουν μια τελική απόφαση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ