Οδηγούμε τις νέες Porsche Cayenne στην Αυστρία

Αποστολή στο Salzburg

Ταξιδέψαμε μέχρι την Αυστρία για να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε τις νέες Porsche Cayenne. Πρόκειται για μια ανανέωση της υπάρχουσας γενιάς, ωστόσο αναβαθμίστηκε στα σημεία και “φορτώθηκε” με νέες τεχνολογίες, πιο κολακευτικές αισθητικές παρεμβάσεις και ένα επιπλέον… boost στα μηχανολογικά σύνολα.

H Cayenne έχει κερδίσει το 30% των πωλήσεων της Porsche και ανέκαθεν αποτελούσε το πολυτελές και σπορ SUV της φίρμας που πολύ λάτρεψαν. Δεν φοβάται να λερωθεί σε εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ ικανοποιεί τους πιο απαιτητικούς στην καθημερινή τους μετακίνηση, οι οποίοι αναζητούν άνεση και ασφάλεια.

Η πρώτη εικόνα

Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο του Salzburg, όπου μας περίμεναν οι ανανεωμένες Porsche Cayenne με την πρώτη επιλογή για οδήγηση να έτυχε η πιο high-tech εκδοση, η e-Hybrid. 

Αισθητικά, η νέα Porsche Cayenne ξεχωρίζει στους νέους προφυλακτήρες, στα φωτιστικά σώματα και στα πιο “φουσκωμένα” φτερά. Να μείνουμε όμως στα εμπρός φανάρια, τα οποία προσφέρονται στάνταρ με την τεχνολογία Matrix LED, ενώ προαιρετικά είναι τα HD Matrix LED.

Στην πρώτη διαδρομή είχαμε στα χέρια μας έναν 3λιτρο V6 κινητήρα κάτω από το καπό, ο οποίος με τη συνεργασία ενός ηλεκτροκινητήρα, η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 470 ίππους και 650 Nm ροπής.

Το εντυπωσιακό με την εν λόγω έκδοση είναι ότι υπάρχει δυνατότητα φόρτισης μιας ενσωματωμένης μπαταρίας 25,9 kWh, επιτρέποντας στο luxury SUV να διανύσει έως και 90 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Η τιμή αυτή είναι μεν εργοστασιακή, αλλά δεν απέχει σχεδόν καθόλου από την πραγματικότητα, καθώς το trip computer ανακοίνωνε 82 ακόμα χιλιόμετρα καθώς το παραλάβαμε φορτισμένο.

Δοκιμάζοντας τα προγράμματα οδήγησης, η Cayenne e-Hybrid έχει επιπλέον την επιλογή Hybrid και E-Power. Στην πρώτη περίπτωση το αυτοκίνητο κάνει χρήση το φορτίο της μπαταρίας σε συνδυασμό με τον θερμικό κινητήρα, ώστε να ισορροπεί ανάμεσα στις επιδόσεις και την χαμηλή κατανάλωση. Βέβαια, η επιλογή E-Power μηδενίζει την κατανάλωση καυσίμου και η Porsche Cayenne κυκλοφορεί αθόρυβα και αμιγώς ηλεκτρικά. Η ησυχία γίνεται παρελθόν όταν ο οδηγός επιλέγει είτε το πρόγραμμα sport είτε το sport plus. Το αυτοκίνητο δίνει ένα ρεσιτάλ ευχάριστης μπάσας μελωδίας, κυρίως χάρη στο σύστημα εξαγωγής. Δεν χρειάστηκε να δούμε στην πράξη τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα, αρκούμαστε στην ανακοίνωση της εργοστασιακής τιμής των 4,9 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 254 χλμ./ώρα.

Στο εσωτερικό, η Porsche επανασχεδίαση το cockpit με μία μεγάλη προσθήκη, αυτή της 3ης οθόνης εμπρός του συνοδηγού. Επομένως, μετά τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,6 ιντσών και την οθόνη αφής 12,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, μόνο ο συνοδηγός βλέπει ακόμα μία 10,9 ιντσών στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Τονίσαμε όμως τη λέξη “μόνο” μιας και ο οδηγός δεν έχει τη δυνατότητα να δει από τη θέση του την οθόνη του συνοδηγού, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Από πλευράς ποιότητας υλικών και συναρμογής, η Porsche αναβάθμισε την καμπίνα σε όλα τα σημεία και η αίσθηση πολυτέλειας και εξαιρετικής ηχομόνωσης είναι αξιοσημείωτη και σεμιναριακή αντίστοιχα.

Η συνέχεια της διαδρομής είχε οδήγηση εκτός δρόμου. Με την επιλογή off-road, η Cayenne έκανε αυτόματα τις ανάλογες ρυθμίσεις στην απόδοση του κινητήρα και στην τετρακίνηση, ενώ ταυτόχρονα η Porsche Active Suspension Management ψήλωσε το αμάξωμα για να προστατευτεί. Παρόλο που το αυτοκίνητο δοκιμής μας πατούσε επάνω σε 22 ιντσών τροχούς (προσφέρεται με 20 και με 21 ιντσών), η νέα Cayenne έμεινε “βιδωμένη” στο λασπωμένο τερέν, χαρίζοντας τεράστια ασφάλεια αρχικά στον οδηγό και στους υπόλοιπους επιβάτες. Σε αυτό οφείλεται και το σύστημα πέδησης με την Porsche να διαθέτει και την επιλογή των κεραμικών φρένων.

Η βασική και η ισχυρή Cayenne

Η βασική έκδοση της νέας Porsche Cayenne εφοδιάζεται με τον 3λιτρο V6 κινητήρα απόδοσης 353 ίππων και 500 Nm ροπής, δηλαδή 13 ίππους και 50 Nm ροπής αντίστοιχα παραπάνω σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Στην κορυφή όμως συναντάμε την έκδοση Cayenne S, η οποία άφησε στης άκρη των V6 κινητήρα για τα μάτια ενός V8 bi-turbo κινητήρα με 474 ίππους και 600 Nm ροπής (34 ίππους και 50 Nm αντίστοιχα παραπάνω από τον προκάτοχό της).

Porsche Cayenne_2

Η Porsche Cayenne S επιταχύνει και φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα (με Launch Control που είναι στάνταρ στην έκδοση coupe και προαιρετικό στο SUV) και η μέγιστη ταχύτητα είναι 273 χλμ./ώρα. Η γραμμικότητα του κινητήρα κάνει μεγάλη αίσθηση σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ, γεγονός που διαφοροποιεί την οδηγική συμπεριφορά της σε σχέση με την έκδοση e-Hybrid. Στην τελευταία έχουμε μια πιο άμεση απόκριση κατά την εκκίνηση, λόγω του ηλεκτροκινητήρα.

Στην Ελλάδα η νέα Porsche Cayenne ξεκινάει από 115.700 ευρώ για την έκδοση E-Hybrid. Αναφορικά για τις εκδόσεις Cayenne και Cayenne S ξεκινούν από 131.950 ευρώ και 158.570 ευρώ αντίστοιχα. 
 

Πηγή: skai.gr