O Kalle Rovanpera κέρδισε το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Στην επέτειο για τα 70 χρόνια του, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τα είχε όλα: ανατροπές, αγωνία, θέαμα και έντονες συγκινήσεις.

Σε μια δύσκολη στιγμή για την Ελλάδα, που ζει ακόμη τις συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων και θρηνεί θύματα, η φετινή διοργάνωση αποτελεί μια ηλιαχτίδα αισιοδοξίας. 

Από την ΕΚΟ Super Special Stage στην Πλατεία Νερού μέχρι τη Wolf Power Stage της τελευταίας ημέρας, μέσα σε ένα πρωτόγνωρο σκηνικό με λασπωμένες διαδρομές και εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, 69 πληρώματα έδωσαν επικές μάχες τιμώντας στο έπακρο τα γενέθλια ενός θεσμού, που διόλου άδικα είναι γνωστός ως το «Ράλλυ των Θεών».

Ο πιο φημισμένος αγώνας του WRC φέτος έγινε ακόμα πιο απρόβλεπτος, απαιτητικός και δραματικός. Ο σκληρότερος των τελευταίων ετών! Τόσο, ώστε σχεδόν όλοι οι οδηγοί δεν παρέλειψαν να δώσουν συγχαρητήρια και να ευχαριστήσουν τη διοργάνωση, που σύμφωνα με τον νικητή της κατηγορίας WRC2, Andreas Mikkelsen, «έκανε απίστευτη δουλειά για να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο αγώνας».

Δεν ήταν εύκολη υπόθεση η δεύτερη νίκη του Rovanpera στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο νεαρός Φινλανδός είχε σπουδαία μάχη με τους Thierry Neuville και Sebastien Ogier, μέχρι τη στιγμή που οι δύο αντίπαλοί του γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο του αγώνα και τέθηκαν εκτός μάχης. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, δεν είχε κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί τη διαφορά που είχε από τους υπόλοιπους και να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη. Μια επικράτηση που τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του.

Σημαντικό βήμα για τη διατήρηση των σκήπτρων του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πραγματοποίησε η Toyota Gazoo Racing, με τον Elfyn Evans να συμπληρώνει το εμφατικό «1-2» της ιαπωνικής ομάδας στα ελληνικά χώματα.
  
Ο Βρετανός αντιμετώπισε προβλήματα που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο, αλλά σήμερα κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Dani Sordo και να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ο Ισπανός οδηγός κράτησε ψηλά τη σημαία για τη Hyundai Shell Mobis, φέρνοντας το i20 N Rally1 στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Ott Tanak με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός έχασε κάθε ελπίδα για νίκη μόλις από τη δεύτερη μέρα, λόγω της ποινής χρόνου που δέχθηκε έπειτα από πρόβλημα με την αντλία νερού. Παρ’ όλα αυτά, έμεινε στη μάχη και αποζημιώθηκε με την τέταρτη θέση, αποτέλεσμα που για τον ίδιο είναι το καλύτερο των τελευταίων μηνών! Οι Esapekka Lappi με το Hyundai i20 N Rally1 και Takamoto Katsuta με το Toyota GR Yaris Rally1 συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα, έχοντας αντιμετωπίσει και αυτοί με τη σειρά τους αρκετά προβλήματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές.

Οι σκληρές ελληνικές επιφάνειες ταλαιπώρησαν και τα πληρώματα της κατηγορίας WRC2, με τον Andreas Mikkelsen να πετυχαίνει μια εμφατική νίκη! Ο Νορβηγός οδηγός είχε τρία κλαταρίσματα την πρώτη ημέρα, αλλά στη συνέχεια απογείωσε το Skoda Fabia RS Rally2 καταφέρνοντας να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη στην κατηγορία. Πίσω του ακολούθησαν οι Gus Greensmith και Yohan Rossel, με Skoda Fabia RS Rally2 και Citroen C3 Rally2, αντίστοιχα. Ο Βρετανός θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη σήμερα, αλλά ένα πρόβλημα στο διαφορικό δεν του επέτρεψε να παλέψει όσο θα ήθελε.

EKO RALLY ACROPOLIS

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις κρίθηκε ο τίτλος στην κατηγορία Νέων (JWRC), με την εξέλιξη του αγώνα να θυμίζει θρίλερ! Το μεγάλο φαβορί, ο Ιρλανδός William Creighton, εγκατέλειψε την πρώτη ημέρα από πρόβλημα στο ψυγείο, κάτι που έφερε σε θέση ισχύος τον Laurent Pellier. Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Γάλλου, ο οποίος με τη σειρά του εγκατέλειψε την τρίτη μέρα από μηχανικό πρόβλημα, αφήνοντας τον Diego Dominguez στην πρώτη θέση. Ο οδηγός από την Παραγουάη ξαφνικά απέκτησε τον πρώτο λόγο για τον τίτλο, αλλά η επιστροφή του Creighton υπό καθεστώς SuperRally του επέτρεψε να παραμείνει στο παιχνίδι. Έτσι, κατακτώντας την έκτη θέση στην κατηγορία και εκμεταλλευόμενος τους διπλούς βαθμούς που απέσπασε (με συντελεστή 2 το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις), ο Ιρλανδός στο τέλος πανηγύρισε τον τίτλο του Πρωταθλητή Νέων.

Από ελληνικής πλευράς, οι σκληρές ειδικές διαδρομές του αγώνα οδήγησαν σε εγκατάλειψη αρκετά πληρώματα που επιδίωκαν τη διάκριση. Πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ακολούθησε τον δικό του ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αποφεύγοντας τα προβλήματα, τακτική που τον δικαίωσε στο τέλος. Πίσω του, πάντα σε επίπεδο άτυπης ελληνικής κατάταξης, ακολούθησε ο Χρυσόστομος Καρέλλης με το Citroen C3 Rally2. O Λαμιώτης οδηγός κινήθηκε έξυπνα και τις τρεις μέρες του αγώνα, συνδυάζοντας το αποτέλεσμα με την ουσία. Άτυχος στάθηκε σήμερα ο Νώντας Καρανικόλας, ο οποίος εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση στο Ford Fiesta Rally3 και ενώ ήταν τρίτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Θέση η οποία πέρασε στα χέρια του Θέμη Χαλκιά με το εντυπωσιακό Renault Clio Rally3. Τέλος, στην κλάση RC4 η νίκη κατέληξε σε ελληνικά χέρια, και συγκεκριμένα σε αυτά του Σάββα Λευκαδίτη, που ξεπέρασε με επιτυχία τη δοκιμασία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με το Peugeot 208 Rally4.

Εβδομήντα χρόνια μετά την πρώτη εκκίνηση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, το ελληνικό ράλλυ έχει εδραιωθεί στην ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βελτιώθηκε, εξελίχθηκε, συνδύασε μαεστρικά παράδοση και καινοτομία, έγινε το μέτρο αναφοράς του διαφορετικού και του πρωτότυπου. Ο «εθνικός μας αγώνας», το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, κατάφερε να αποτελέσει και πάλι το επίκεντρο του μηχανοκίνητου, αλλά και του πολιτιστικού ενδιαφέροντος!
 

Πηγή: skai.gr