Η Bertone, ήταν μια ιταλική εταιρεία βιομηχανικού σχεδιασμού που ειδικευόταν στο στυλ, την κατασκευή αμαξωμάτων και την κατασκευή αυτοκινήτων. Παλαιότερα ήταν επίσης εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων. Το στυλ Bertone ήταν διακριτικό, με τα περισσότερα αυτοκίνητα να έχουν έντονη «οικογενειακή ομοιότητα» ακόμα κι αν είχαν σήμα από διαφορετικούς κατασκευαστές. Ο Bertone είχε δημιουργήσει μελέτες στυλ για αυτοκίνητα των μάρκων Abarth, Alfa Romeo, Aston Martin, BMW, Citroen, Ferrari, Fiat, Iso, Lancia, Lamborghini, Mercedes-Benz, Opel και Volvo, μεταξύ άλλων. Επιπλέον, το στούντιο Bertone ήταν υπεύθυνο για δύο από τα μεταγενέστερα σχέδια του μηχανοκίνητου σκούτερ Lambretta.
Η εταιρεία είχε έδρα στο Grugliasco στη βόρεια Ιταλία. Η Gruppo Bertone ιδρύθηκε ως Carrozzeria Bertone το 1912 από τον Giovanni Bertone. Ο σχεδιαστής Nuccio Bertone ανέλαβε την ευθύνη της εταιρείας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και η εταιρεία χωρίστηκε σε δύο μονάδες: Carrozzeria για την κατασκευή και Stile Bertone για το styling. Μέχρι τη χρεοκοπία της το 2014, επικεφαλής της εταιρείας ήταν η χήρα του Nuccio Bertone, Lilli Bertone. Την εποχή της πτώχευσης, είχε περίπου 100 υπαλλήλους. Τα αυτοκίνητα από το μουσείο της εταιρείας πήγαν σε άλλα μουσεία, όπως τα Automotoclub Storico Italiano και Volandia.
Μετά τη χρεοκοπία του, το όνομα Bertone αποκτήθηκε από έναν αρχιτέκτονα και διατηρήθηκε από ορισμένους από τους πρώην υπαλλήλους του, οι οποίοι συνέχισαν ως ένα μικρό εξωτερικό γραφείο σχεδιασμού με έδρα το Μιλάνο, το Bertone Design, πολύ περισσότερο επικεντρωμένο στο βιομηχανικό σχέδιο και την αρχιτεκτονική.
Η Bertone Design πωλήθηκε στον όμιλο AKKA Technologies το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο οποίος είχε ήδη δραστηριότητες σχεδιασμού αυτοκινήτων μέσω της Mercedes Benz Technologies, που ανήκει στον όμιλο AKKA Technologies. Έτσι, ο όμιλος AKKA Technologies άδραξε την ευκαιρία για να αυξήσει τη θέση του στον τομέα της μηχανικής και των υπηρεσιών σε κατασκευαστές για την παροχή οχημάτων.
Ο όμιλος AKKA Technologies πούλησε στη συνέχεια το εμπορικό σήμα Bertone στην Ideactive, μια εταιρεία που ανήκει στους Mauro και Jean-Franck Ricci. Τα δύο αδέρφια Ricci, που είναι παθιασμένοι με τα αυτοκίνητα, σχεδιάζουν να επαναλανσάρουν τη μάρκα και να αναβιώσουν τον θρύλο στο μέλλον.
Πίσω στο 2011, ο Bertone αποφάσισε να μεταμορφώσει το κομψό πολυτελές sedan B99 σε ένα «τέρας αγώνων GT».
Διατήρησε τα εξαρτήματα του αρχικού σεντάν (μπροστινές πόρτες, καπό και πορτμπαγκάζ), αλλά η τελική εμφάνιση του αυτοκινήτου πλάτους 2,5 μ. δεν αφήνει καμία αμφιβολία, πως πρόκειται για μια αγωνιστική έκδοση.
Το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου έχει χαμηλώσει 100 χιλ. σε σύγκριση με την έκδοση του δρόμου και έχει μόλις 50 χιλ. απόσταση από το έδαφος. Η αεροδυναμική απόδοση ενισχύθηκε με το επίπεδο κάτω μέρος.
Τα αγωνιστικά ελαστικά είναι 325/30/19. Η γιγαντιαία μπροστινή αεροτομή τραβάει τον αέρα για την ψύξη των τμημάτων. Οι πλαϊνές αεροτομές είναι γεμάτες με γιγάντιους πλευρικούς σωλήνες εξάτμισης. Η πίσω αεροτομή είναι μια παραδοσιακή αεροτομή αγώνων δύο επιπέδων. Το εσωτερικό έχει αδειάσει εντελώς και έχει γεμίσει με ένα roll cage ασφαλείας, ένα πλήρες κάθισμα οδηγού αγώνων και μερικά μινιμαλιστικά όργανα.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για την απόδοση στην πίστα, το υβριδικό σύστημα έχει τροποποιηθεί για να περιλαμβάνει δύο επιπλέον ηλεκτρικούς κινητήρες Lucchi για, που παράγουν περίπου 980 ίππους. Τότε η σειρά των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Jaguar απέκτησε ένα νέο μέλος, το B99 GT.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕΔιαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.